آمریکا برخی از تاسیسات نفتی را در خاک سوریه بمباران کرد

پنتاگون می‌گوید حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در نیمه شب و بامداد پنجشنبه سوم مهر ادامه یافت که در جریان آن ۱۹ تروریست اسلامگراس داعش کشته و تاسیسات نفتی سوریه که در کنترل داعش است بمباران شدند.

7AC2EE1B-4926-4627-83EE-5A62FA56AC87_w640_r1_s_cx0_cy6_cw0

هدف از این حملات، قطع منابع مالی این گروه تروریستی است که به گفته آمریکا، روزانه از این محل دو میلیون دلار درآمد دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درآمد همراه با یک میلیون دلار دیگر که از راه سرقت، اخاذی و قاچاق به دست می‌آید نقش حیاتی در اداره بخش‌های زیادی از سوریه و عراق توسط داعش ایفاء می‌کند.

ایالات متحده آمریکا همراه با متحدان عرب خود در منطقه خاورمیانه ظرف سه روز گذشته حملات هوایی متعددی به پایگاه‌ها و اهداف گروه داعش در سوریه انجام داده‌اند تا با تهدیدات آن علیه مردم سوریه و دولت عراق مقابله کنند.

این حملات از روز هشتم اوت و نخستین بار توسط ارتش آمریکا آغاز شد.

تخمین زده می‌شود داعش ۱۱ چاه نفتی سوریه و عراق را در اختیار دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز پنجشنبه گفت: حملات جدید که با مشارکت اسکادرانی متشکل از شش جنگنده آمریکایی و ۱۰ جنگنده اماراتی و عربستانی صورت گرفته است، عمدتا چاه‌های نفتی تحت کنترل داعش در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در بریتانیا است، در جریان این حملات دستکم ۱۴ ستیزه جو کشته شدند. این ناظران همراه با دو فعال مستقل همچنین گزارش داده‌اند پنج نفر دیگر که حدس زده می‌شود از اعضای خانواده شبه نظامیان بوده‌اند، در نزدیکی پالایشگاه‌ها کشته شده‌اند.

جان کربی می‌گوید که پنتاگون گزارش‌های مربوط به کشته شدن افراد غیرنظامی را بررسی خواهد کرد ولی هنوز هیچ شاهدی دال بر این قضیه به دست نیامده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سایر حملات ائتلاف بین‌المللی به اهدافی چون ایست بازرسی‌ها، مقر‌ها، اردوگاه‌های آموزشی و خودروهای داعش در شمال و شرق سوریه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: همچنین به دو پایگاه نظامی سوریه که در اختیار گروه داعش است حمله شده. ساختمانی که این گروه از آن به عنوان دادگاه استفاده می‌کرد نیز در شهر «میادین» در شرق سوریه بمباران شده است.

به گفته فعالان سوری، داعش از ترس حملات بیشتر، از تعداد نیروهای خود در ایست‌ بازرسی‌ها کاسته است. بسیاری از خانواده‌های جنگجویان این گروه نیز شهر رقه را ترک کرده و به شرق رفته‌اند. رقه، پایتخت غیر رسمی حکومت اسلامی در سوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *