طلای تکواندو و صعود بسکتبال ایران به فینال بازی‌های آسیایی

مهدی خدابخشی در وزن ۸۰ کیلوگرم با غلبه بر ماکسیم رافالویچ از ازبکستان موفق شد پانزدهمین طلای کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کند.

15D7F7CB-8C20-4DCB-967B-EB9A7F562DB0_w640_r1_s_cx0_cy8_cw0

بسکتبال ایران هم در دیداری نفسگیر مقابل قزاقستان در حالی به برتری رسید که این پیروزی در سه ثانیه پایانی و با دو پنالتی موفق حامد حدادی به دست آمد.

قزاقستان با بازی کولسنیکوف و ۱۲ پرتاب‌ سه امتیازی موفق، هشت امتیاز از ایران پیش افتاد تا در آستانه خلق بزرگ‌ترین شگفتی مسابقات قرار بگیرد. اما تجربه بیشتر ایران در لحظات آخر کوار‌تر چهارم باعث شد همبازیان صمد نیکخواه بهرامی که قهرمان آسیا هستند و نماینده این قاره در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ بوده‌اند، با نتیجه ۸۰ بر ۷۸ پیروز شوند و به فینال برسند.

حریف ازبکستانی خدابخشی در فینال تکواندو، مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد اما در‌‌ همان رقابت‌ها خدابخشی قهرمان شده بود. نماینده طلایی ایران در اینچئون و در دور اول نماینده نپال را ۱۶ بر صفر شکست داد. سپس حریف ژاپنی را ۵ بر یک پشت سر گذاشت. او در مبارزه نیمه نهایی هم فرهاد نعمت‌اوف از تاجیکستان را تسلیم کرد.

خدابخشی پس از احراز عنوان قهرمانی گفت: «ماه‌ها در اردو بودم و تمرینات بسیار سختی را انجام دادم. سطح مسابقات آنقدر بالا بود که برای هر مسابقه شگرد و تاکتیکی خاص را باید در نظر می‌گرفتم. هدف بعدی‌ام حضور در المپیک ریو است.»

در ۸۷+ کیلوگرم سجاد مردانی مقابل «جو چول» از کره جنوبی در راند طلایی شکست خورد و حذف شد. در ۵۷ کیلوی زنان هم سمانه شش‌پری در سومین مبارزه به حریف اهل کره جنوبی باخت و از دور بازی‌ها کنار رفت.

در روز اول مسابقات تکواندو، ایران یک مدال طلا توسط مسعود حجی زواره و یک برنز هم توسط سوسن حاجی‌پور گرفت. یوسف کرمی نیز پس از حذف، از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرد.

پنجشنبه در سومین روز مسابقات تکواندو، ایران دو نماینده دارد. در ۶۷ کیلوگرم بانوان شکرانه ایزدی با برنده نپال و ماکائو مبارزه می‌کند. در ۶۸ کیلوی مردان هم بهنام اسبقی قهرمان جهان به مصاف برنده مبارزه بین قطر و ویتنام خواهد رفت.

در ادامه مسابقات دوومیدانی و در فینال ۲۰۰ متر حسن تفتیان آخر شد. در زنان هم مریم طوسی به مقام پنجم رسید. در دهگانه هادی سپهرزاد در بخش ۱۱۰ متر با مانع چهارم شد اما در پرتاب دیسک بهترین حدنصاب را به جا گذاشت.

در قایقرانی و اسلالوم زنان، در مرحله مقدماتی کانو سونیا گماری در مصاف با حریف تایلندی به برتری رسید و به مرحله بعدی رقابت‌ها راه یافت. شقایق سیدیوسفی هم در کایاک به مرحله بعدی صعود کرد.

در اسلالوم مردان امیرمحمد فتاح‌پور با دو خطا در استارت دیسکالیفه شد تا از رقابت‌ها حذف شود. محمد صدیق حشمیتان نیز در کایاک از جدول مسابقات کنار رفت.

در والیبال، ایران در مرحله‌ یک چهارم نهایی در برابر کویت ۳ بر صفر برنده شد. شاگردان اسلوبودان کواچ در نیمه نهایی با چین بازی خواهند کرد. چینی‌ها با برتری ۳-۱ مقابل قطر به این مرحله رسیدند.

در پینگ پنگ نوشاد عالمیان در اولین بازی به مصاف محمد رامیز از پاکستان رفت و ۳-۰ برنده شد. افشین نوروزی نیز در برابر احمد ال عمر از یمن ۲ بر ۱ به برتری رسید. در دونفره، ایران با ترکیب افشین نوروزی و عالمیان ۳-۰ به چین باخت تا حذف شود.

در کبدی تیم بانوان ایران که مدعی کسب عنوان قهرمانی است در سومین دیدار به مصاف تایلند رفت و برنده شد. حریف ایران در نیمه نهایی تیم قدرتمند بنگلادش خواهد بود.

مردان ایران هم در آخرین بازی مرحله گروهی بر ژاپن چیره شدند. ایران در نیمه نهایی با پاکستان رقابت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *