پرچم داعش در شرق شهر کوبانی نصب شد

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۴ مهر از افراشته شدن پرچم گروه حکومت اسلامی (داعش سابق) در حومه شرقی شهر کوبانی در شمال سوریه خبر داد.

019AD754-C379-422D-9397-9D450D54B14D_w640_r1_s_cx0_cy2_cw0

این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ترکیه خبر داد که هم‌اینک در منطقه‌ای از شهر که طی چند روز اخیر صحنه شدیدترین نبردها بوده پرچم داعش بر روی یک ساختمان چهارطبقه نصب شده به طوری که از مرز ترکیه نیز دیده می‌شود.

یکی از خبرنگاران حاضر در منطقه به خبرگزاری رویترز گفته‌است که محل برافراشته شدن این پرچم در داخل شهر نیست و در حومه شرقی شهر است و درگیری‌های شدید در کوبانی هم‌چنان ادامه دارد.

نیروهای حکومت اسلامی از چند هفته پیش حملات خود را به این شهر کردنشین و روستاهای اطراف آن در نزدیکی مرز با ترکیه آغاز کرده‌اند که این تهاجم باعث فرار شمار زیادی از مردم این منطقه به ترکیه شده‌است.

کوبانی در روزهای اخیر با بمباران و گلوله‌باران شدید از سوی داعش مواجه بوده‌است.

روز دوشنبه هم‌چنین گروه ناظر بر حقوق بشر سوريه از حمله انتحاری يک زن کرد به نيروهای گروه حکومت اسلامی در اطراف کوبانی و کشتن ۱۰ نفر از آنها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، رامی عبدالرحمان، رئيس گروه ناظر بر حقوق بشر سوريه که در لندن مستقر است، گفته که اين زن کرد، روز يکشنبه، خود را در ميان نيروهای حکومت اسلامی در اطراف شهر کوبانی، منفجر کرده است.

در روزهای اخير، هواپيماهای غربی و عربی، چند بار مواضع حکومت اسلامی در اطراف کوبانی را بمباران کرده‌اند اما خبرگزاری رويترز می‌گويد که اين حملات، عملا جلوی پيشروی حکومت اسلامی در اطراف اين شهر را نگرفته است.

عصمت الشيخ، فرمانده نيروهای کرد در کوبانی به رويترز گفته که داعش مرکز شهر را با خمپاره بمباران می‌کند اما چريک‌های کرد تنها به سلاح سبک مجهز‌ند.

او تاکيد کرده که نيروهای کرد تا هنگامی که زنده‌اند اجازه ورود نيروهای حکومت اسلامی به داخل کوبانی را نمی‌دهند.

چريک‌های زن و مرد کرد در درون و اطراف کوبانی از اين شهر دفاع می‌کنند هرچند داعش در هفته‌های اخير روز به روز بيشتر به اين شهر نزدیک شده است.

اما گروه ناظر بر حقوق بشر سوريه و منابع کردی از دفع حمله شديد نيروهای حکومت اسلامی توسط چريک‌های کرد در روز يکشنبه خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش گروه ناظر بر حقوق بشر سوريه، دست‌کم ۴۵ نفر از نيروهای دو طرف، از جمله ۱۰ نفری که در حمله انتحاری جان باختند، در جريان اين درگيری‌ها کشته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *