گزارش تکمیلی «تهران گلوی کوبان» از تجمع مقابل دفتر سازمان ملل

روز چهارشنبه گذشته، شانزدهم مهرماه تجمع حمایت از همتباران کوبانی در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر تهران برگزار شد. صفحه «تهران گلوی کوبان» در فیس بوک که از ماه ها پیش در جهت پوشش خبرهای مربوط به وضعیت ایرانی تباران کوبانی تلاش های بسیاری داشته است، صبح امروز گزرشی تکمیلی از این تجمع را منتشر کرد که در ادامه می خوانید. 

unnamed (9)

به گزارش تهران گلوی کوبان در این تجمع که با حضور صد‌ها نفر از زنان و مردان ایرانی صورت گرفته بود، شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حمایت خود از همتبارانشان در کوبانی را اعلام کردند و همچنین به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت ترکیه در مقابل کشتار مردم به دست تروریست‌های داعش اعتراض کردند.

این تجمع مدنی و مردمی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد شکل گرفت و بعد از ساعاتی به صورت راهپیمایی آرام پایان یافت. گفتنی است در این بین عده معدودی قصد ایجاد انحراف در این تجمع را داشتند که هوشیاری عمومی حاضرین مانع این امر شد.

«هر جا کرد است آنجا ایران است»، «بژی ایران بژی کوبانی»، «کوبانی تنها نیست»، «ایرانی تباران کوبانی را فراموش نمی‌کنیم»، «ایرانشهر یکپارچه است»، «دفاع از کرد، دفاع از شرف ایران است» و «تهران گلوی کوبانی» از جمله عباراتی بودند که روی پلاکارد‌ها به چشم می‌خورد. همچنین تجمع کنندگان بنر بزرگی که عبارت «ایرانزمین مظلومیت فرزند خود کوبانی را فریاد می‌زند و تهران گلوی این فریاد است» روی آن نوشته شده بود، در دست داشتند.

در حالی که ترکیه چشم بر کشتار هم تباران کوبانی مان بسته و ائتلاف بین المللی تنها به اتخاذ مواضع تبلیغاتی و اجرای حرکاتی نمایشی دست زده است، تنها ایرانیان هستند که با نگاهی ایرانشهری و انسان دوستانه، در طی ماه‌های گذشته حمایتی صحیح و همه جانبه را از همتباران کرد در کوبانی انجام داده اند.

حمایت گسترده در پهنه ایرانزمین از هم تباران کرد که نشانگر آگاهی ملی و تمدنیست برای ما فرزندان ایرانشهر خوش آیند است؛ اگر چه ممکن است بدخواهان را آزار دهد.

هر نوع تلاش و اقدامی که بخواهد به این خط درخشان ایرانشهری خدشه وارد کند محکوم بوده و خیانت به کوبانی، شنگال و جبهه نبرد علیه تروریست‌ها است.

لازم به ذکر است که رفتار نیروی انتظامی در تجمع روز گذشته بسیار خوب، همدلانه و قابل تقدیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *