عربستان پیرو حمایت از داعش، ایران را اشغالگر خواند

روز دوشنبه، سعودالفیصل، وزیر خارجه پادشاهی سعودی با اشغالگر خواندن ایران، خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شده است تا ـ به گفته وی ـ به این ترتیب به حل بحران در سوریه کمک شود.

4881fa3ba7bc866fa8b4fb151aadb5de

به گزارش «تابناک» و به نقل از العربیه، وزیر خارجه سعودی‌ها این سخنان را در جریان کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان در شهر جده در ساحل دریای سرخ بر زبان رانده است.

وی با طرح این ادعا که سربازان ایرانی، مشغول جنگ با سوری‌ها هستند، ادامه داد: «در بسیاری از درگیری‌ها (در منطقه) ایران بخشی از مشکل است و نه راه حل آن».

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه عربستان اظهار داشته: در اوضاع کنونی، باید ایرانی‌ها را اشغالگر نامید، زیرا به حکومت اسد ـ که آن را نامشروع نامیده ـ کمک می‌کنند. این در حالی است که عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در سه سال اخیر از تروریست‌هایی حمایت کرده‌اند که جنگ آن‌ها علیه دولت مرکزی سوریه، بیش از ۱۸۰ هزار کشته و خسارات بزرگ اقتصادی بر جای گذاشته است.

نسخه‌پیچی سعودالفیصل به سوریه منحصر نشده، بلکه در با وجود درگیری شدید دولت و مردم عراق با گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد حمایت‌های پیدا و پنهان عربستان، وی ادامه داده که «اگر ایران می‌خواهد بخشی از راه حل در سوریه باشد، باید نیرو‌هایش را از سوریه خارج کند و در عراق و یمن نیز همین کار را انجام دهد».

سخنان وزیر خارجه عربستان، تنها ده روز پس از آنی است که جو بایدن، معاون رئیس جمهور امریکا، آشکارا عربستان سعودی و دیگر متحدان منطقه‌ای آمریکا را نه تنها به حمایت‌های گوناگون از تروریست‌ها در عراق و سوریه متهم کرد، بلکه آن‌ها را اصلی ترین مشکل آمریکا در منطقه دانست.

هرچند بایدن بعدا ترجیح داد از مواضع خود عقب‌نشینی کند، همزمان امریکا و عربستان بر سر آموزش و ایجاد نسل جدیدی از تروریست‌ها در خاک عربستان سعودی برای دخالت در سوریه توافق کرده‌اند.

اتهام‌زنی‌های وزیر خارجه عربستان به ایران، در حالی است که دولت ایران، ابایی از اعلام اینکه از دولت‌های سوریه و عراق و مردم این کشور‌ها در جنگ با تروریسم حمایت کرده و خواهد کرد، نداشته است.

2 دیدگاه برای «عربستان پیرو حمایت از داعش، ایران را اشغالگر خواند»

  • اکتبر 14, 2014 در t 1:35 ب.ظ
    Permalink

    پیام ها نباید بلند گوی نظام باشند ، برداشت های خود را بیفزایید تا فاصله ها را روشن کنید. اینگونه پیام ها به بیراهه می برند.

  • جولای 14, 2018 در t 9:31 ق.ظ
    Permalink

    درود بر شما سرور ظفری گرامی
    به نکته ظریفی اشاره فرمودید. بی تردید بین دیدگاه ما پان ایرانیست ها و بلندگوهای نظام فاصله است.
    پاینده ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *