چندین کشته بر اثر حمله طالبان به نیروهای امنیتی در افغانستان

نیروهای طالبان در شمال افغانستان به یک کاروان ارتش این کشور حمله کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز، در این حمله ۲۲ سرباز و پلیس کشته شدند.

0,,17994255_303,00

این حمله در روز یکشنبه در دره لغمان واقع در ولایت سر پل رخ داد. به گزارش رویترز به نقل از عبدالجبار حق‌بین، والی سر پل، ۸ نیروی امنیتی زخمی شدند و ۷ تن دیگر گروگان گرفته شدند.

اما به گزارش اسوشیتد پرس به نقل از کاظم کنعان، سخنگوی پلیس ولایت سر پل، ۱۲ سرباز و دو افسر پلیس کشته و ۱۳ سرباز زخمی شده‌اند. وی همچنین از گروگان گرفته شدن ۶ سرباز خبر داد.

به گفته سخنگوی پلیس ولایت سر پل، نیروهای طالبان از کمینگاه خود به کاروان سربازان حمله کرده‌اند. تیراندازی در محل حادثه تا روز دوشنبه طول کشیده است.

نیروهای طالبان در کابل، پایتخت افغانستان، نیز دست به حمله زده‌اند. در پی حمله طالبان به یک کاروان نیروهای بین‌المللی یاری امنیتی در افغانستان (آیساف) در کابل یک غیرنظامی کشته شد. سه سرباز خارجی زخمی شدند. این دومین تهاجم طالبان با بمب جاسازی‌شده در یک اتومبیل علیه نیروهای بین‌المللی در عرض یک ماه اخیر بود.

حمله انتحاری در برابر یک بیمارستان

چند ساعت پس از آن یک بمب در بازاری واقع در حاشیه شمالی شهر کابل منفجر شد. به گفته مقامات مسئول در افغانستان، در آن میان ۲۲ غیرنظامی زخمی شدند که ۴ تن از آنان کودک بودند.

در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان نیز یک سوء قصد‌کننده انتحاری بمبی را منفجر کرد و یک زن را نیز با خود به کام مرگ کشاند و نیز باعث زخمی شدن ۷ تن دیگر شد.

وضعیت امنیتی در افغانستان در ماه‌های اخیر آشکارا وخیم‌تر شده است. در آستانه خروج نیروهای نظامی بین‌المللی که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ انجام گیرد، طالبان و متحدان‌شان بر شمار حمله‌های خود افزوده‌اند.

قرار است پس از پایان ماموریت نیروهای نظامی بین‌المللی گروهی کوچکتر متشکل از ۱۲ هزار و پانصد سرباز برای آموزش و حمایت نیروهای نظامی بومی در افغانستان بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *