خیز ده هزار داعشی برای حمله به بغداد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند که شواهد، نشان‌دهنده آماده شدن 10 هزار داعشی برای حمله گسترده به بغداد در ماه‌های آینده است.

farhangnews_89566-264027-1409474753

به گزارش فارس، مقامات امنیتی عراق می‌گویند که اطلاعات به دست آمده حاکی از تجمع هزاران تروریست داعشی در اطراف بغداد و آمادگی آنها برای حمله به پایتخت عراق است.

بر اساس گفته‌های «صباح کرهوت» رئیس شورای موقت استان الانبار که در روزنامه ورلدتریبیون منتشر شده، «تا 10 هزار تروریست آماده حمله به بغداد هستند» و داعشی‌ها علاوه بر تجمع در اطراف بغداد، در حال نفوذ همزمان به داخل شهر هستند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عراق تأیید کرده‌اند که داعش در حال ایجاد شبکه‌ای درون شهر بغداد و به خصوص در محله‌های شیعه‌نشین پایتخت عراق است تا بتواند به هنگام حمله به این شهر، از داخل نیز به مواضع مدافعان بغداد آسیب برساند؛ آنها هم‌چنین گفته‌اند که عوامل داعش تا حومه بغداد و حتی به منطقه «ابوغریب» رسیده‌اند و در صورت شکست ارتش عراق در استان الانبار، بغداد در معرض خطر خواهد بود.

مقامات امنیتی هم‌چنین گفته‌اند که داعش برای حمله به بغداد از تلفیق حملات ماشینی، قایقی و تونلی استفاده خواهد کرد.

یکشنبه هفته پیش، نیروهای امنیتی عراق دو فروند قایق متعلق به داعش را که قصد داشتند از مسیر فرات به داخل بغداد نفوذ کند، منهدم کرده و سرنشینان آن را کشتند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *