اعتراض به قالیباف به دلیل «واگذاری زمین ۵۰۰ میلیاردی» به یک پیمانکار

یک عضو شورای شهر تهران روز چهارشنبه در تذکری به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به «واگذاری زمین ۵۰۰ میلیارد تومانی» بوستان مادر به پیمانکار«پروژه صدر» اعتراض کرده و گفت که این واگذاری بالاتر از «سقف اختیارات معاملات شهردار تهران» بوده است.

sokhannews_4991

به گزارش خبرگزاری فارس، رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر، روز چهارشنبه، ۱۴ آبان، با اشاره به تذکری که در جلسه غیرعلنی شورای شهر به شهردار تهران داده افزود: «بر اساس اطلاعات موجود، زمین بوستان مادر برای هزینه‌های پروژه صدر در قالب تهاتر به مجریان طرح واگذار شده است.»

وی تصریح کرد: «بر اساس تبصره ۱۳ بودجه سال ۹۳ سقف اختیارات معاملات شهردار ۵۰ میلیارد است، اما بر حسب اطلاعات موجود ارزش این زمین ۵۰۰ میلیارد تومان است، از این رو تذکر به شهردار این است که به استناد کدام مجوز این تهاتر صورت گرفته است.»

تهاتر زمین «بوستان مادر» در تهران به این معنی است که شهرداری تهران زمین این پارک را به ازای پولی که باید به پیمانکار «پروژه صدر» می‌داده به این شرکت واگذار کرده است.

این نخستین بار نیست که محمدباقر قالیباف به دلیل قراردادهای میلیاردی در شهرداری تهران از شورای شهر تذکر می‌گیرد.

پیشتر در تیرماه سال جاری نیز تعدادی از اعضای این شورا به آقای قالیباف بابت «تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد تومانی با سپاه»اعتراض کردند.

روزنامه شهروند در همان تیرماه در این باره نوشت: «در سال‌هایی که شهرداری تهران به قالیباف سپرده شد، نام سپاه در بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهری دیده و شنیده شده است؛ تونل صدر- نیایش، بزرگراه طبقاتی صدر، کارگاه‌های بسیاری از خطوط مترو و ده‌ها پروژه دیگر.»

پیش از این نیز برخی از اعضای شورای شهر تهران به واگذاری زمین و ساخته شدن ساختمان در زمینی که بر اساس گزارش‌ها بنا بوده «بوستان مادر» در آن ساخته شود اعتراض کرده بودند.

از جمله محمد حقانی، عضو شورای شهر تهران، روز ۱۶ اردیبهشت در تذکری نسبت به تغییر کاربری «بوستان مادر» در منطقه پنج تهران اعتراض کرده و گفته بود که زمین این بوستان که دارای کاربری فضای سبز است به «یک بانک فروخته شده است».

آقای حقانی همچنین پیشتر در روز ۳۱ فروردین سال جاری گفته بود که زمینی به مساحت ۷۱ هکتار بین خیابان آیت‌الله کاشانی، الهی و بهنام که در طرح اول و دوم جامع و تفصیلی تهران مقرر شده بود کاربری فضای سبز با نام «بوستان مادر» داشته باشد، با تغییر کاربری «غیرقانونی» مواجه شده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در پاسخ به این سخنان آقای حقانی گفته بود که این زمین هفت هکتاربوده و هیچ درختی نیز در آن وجود نداشته است.

وی همچنین گفته بود که شهرداری تهران هیچ طرحی برای ساخت بوستان مادر در این زمین نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *