پروازهای ناشناس بر فراز نیروگاه اتمی فرانسه

پس از پرواز‌های ناشناس بر فراز نیروگاه اتمی “بلویل سور لوار”، دادستان پاریس از دستگیری سه نفر توسط پلیس که دو هواپیمای کنترل از راه دور را در نزدیکی این نیروگاه به پرواز درآورده بودند، خبر داد. پلیس این افراد را چند صدمتر دورتر از نیروگاه دستگیر کرده است. پلیس همچنین به دنبال مظنونان احتمالی دیگری است که این پروازها را بر فراز نیروگاه اتمی ترتیب داده‌اند.

0,,15862944_303,00

به‌گزارش تارنمای اشپیگل‌آنلاین، از ماه اکتبر تا کنون حدود ۱۵ مورد پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در شب بر فراز نیروگاه اتمی یادشده دیده شده است. این در حالیست که براساس قوانین تا شعاع دو و نیم کیلومتری نیروگاه اتمی و تا ارتفاع هزار متری پرواز ممنوع است. مقام‌های فرانسوی تاکید دارند که این پروازها تهدیدی برای نیروگاه به‌حساب نمی‌آیند.

دستگیرشدگان دو مرد ۲۴ و ۳۱ ساله و یک زن ۲۱ ساله هستند که در هنگام دستگیری دو هواپیمای کنترل از راه دور در اختیار داشته‌اند. در حال حاضر آنان به عنوان مظنونان پروازهای صورت گرفته بر فراز نیروگاه اتمی “بلویل سور لوار” شناخته می‌شوند.

شرکت انرژی و اپراتور محافظتی این نیروگاه علیه این پروازهای ناشناس شکایت کرده‌اند، البته این شرکت‌ها تاکید دارند که پرواز این هواپیماها هرگز نمی‌تواند تهدیدی برای امنیت تاسیسات هسته‌ای این نیروگاه اتمی باشد.

وزارت کشور فرانسه مخالفان انرژی‌های اتمی را پشت پرده این اتفاقات معرفی کرده است. در مقابل گروه فعال محیط زیست موسوم به “گرین پیس” (صلح سبز) که پیش از این تظاهرات و راهپیمایی‌هایی را علیه نیروگاه‌های هسته‌ای برپا کرده بود، هرگونه دست داشتن در این پروازها را رد کرده است.

براساس قوانین فرانسه، هر شخصی که در به پرواز درآوردن هر شیئی پرنده‌ای تا شعاع ۵ کیلومتری نیروگاه‌های هسته‌ای اقدام کند، به یک سال حبس و پرداخت ۷۵ هزار یورو جریمه محکوم می‌شود.

فرانسه وابسته‌ترین کشور جهان به برق تولیدی از طریق نیروگاه هسته‌ای است و در حال حاضر بیش از ۵۸ رآکتور اتمی در این کشور فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *