بیانیه حزب پان ایرانیست درباره حفاظت از شیر و خورشید

پس از انقلاب سال ۵۷ که پرچم ایران با بی تدبیری تغیر پیدا کرد و نشان ملی شیر و خورشید از آن حذف شد، محسن پزشکپور، رهبر حزب پان ایرانیست در ۲۲ آبان سال ۵۸ طی بیانیه ای با بیان اینکه حزب پان ایرانیست حفاظت از نشان شیر وخورشید را به عهده گرفت، اعلام کرد که از این پس نشان ملی شیر و خورشید به درفش نهضت پان‌ایرانیسم اضافه شد. متنی که در ادامه می خوانید، پس از صدرو این بیانیه توسط محسن پزشکپور در روزنامه اطلاعات منتشر شد.

11603_604998836294318_1893686195916441812_n

حزب پان ایرانیست حفاظت از نشان شیر و خورشید را به‌عهده گرفت

 

روزنامه اطلاعات – ۲۳ آبان ۱۳۵۸

روز گذشته محسن پزشک‌پور رهبر حزب پان‌ایرانیست در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس نشان ملی شیر و خورشید به درفش نهضت پان‌ایرانیسم اضافه شد.

 

در این بیانیه آمده است :

 

هم میهنان

 

همان‌گونه که میلیون‌ها زنان و مردان و دختران و پسران ایرانی آگاهی دارند نشان ملی و غرورمند و افتخار آفرین شیر و خورشید، در درازای تاریخ تکوین فرهنگ و موجودیت ملت ایران شکل گرفت و بویژه از آن‌زمان که ملت ایران کیش مقدس اسلام را پذیرا شد و مبارزات میلیون‌ها مردم یکتا‌پرست و آزاده این سرزمین در دوران درخشان سیاسی و فرهنگی «ایران پس از اسلام» متجلی گشت تمام این میراث فرهنگی سیاسی ملت ایران در نشان ملی گویای «شیر و خورشید» تجلی یافت. سپس طی چند صد سال این نشان ملی به عنوان نشان رسمی ملت بزرگ ایران در هر کجا که نامی از ایران بوده و بالاخره برروی درفش ملی ایران نقش بست.

متاسفانه «مجلس خبرگان» درفش ملی ایران را بدون نشان تاریخی، مردمی و ملی «شیر و خورشید» که خود مظهری‌ست از مبارزات آزادگی بخش و ضد استعمار ملت ایران و نشانی است گویا از فرهنگ درخشان و نبردهای آزادگی بخش جامعه‌ی ایرانی مورد تایید قرار داد.

از آنجا که نشان شیر و خورشید در هیچ زمان، نه یک نشان دولتی بلکه یک نشان گویا، پر توان و امید بخش جامعه‌ی بزرگ ایرانی بوده و هست، از آنجا که هر ایرانی، در هر کجای جهان که زیست می‌کند. از ژرفای وجود، بانشان شیر و خورشید پیوندی ناگسستنی دارد، از آنجا که حزب پان‌ایرانیست و هر ایران‌پرست آزاده و مبارز‌، خود را برابر ملت و فرهنگ و سرزمین ایرانیان متعهد و پاسدار می‌داند، از آنجا که صیانت دست‌آوردهای تاریخی و فرهنگی ملت ایران که بویژه نشان از هویت و امیدهای والای همه‌ی ایرانیان دارد، وظیفه‌ای است انصراف ناپذیر، حزب پان‌ایرانیست نشان ملی شیر و خورشید را زینت‌بخش درفش نهضت پان‌ایرانیسم می‌نمایند.

باشد که به‌ یاری خدای بزرگ و با هوشیاری همه‌ی ایرانیان آگاه‌دل، بار دیگر نشان شـیر و خورشید، به عــنوان نشان رسمی هر ارگان وابسته به ملت بزرگ ایران، بردرفش ملی ایران نقش بگیرد.

 

محسن پزشکپور

رهبر حزب پان ایرانیست

۲۲. ۸. ۱۳۵۸

 

1 دیدگاه برای «بیانیه حزب پان ایرانیست درباره حفاظت از شیر و خورشید»

  • نوامبر 14, 2014 در t 10:54 ب.ظ
    Permalink

    سلام-خاک برسرملتی که درقرن 21پیروافرادی متحجرازاسلامی همچون داعش وحزب الله.القاعده وطالبان افتاده باشد.کسانی که دنبال روپزشکپورساواکی وشعارهای پوشالی اوهستنداین هانیزهیچ فرقی بین داعشی وغیرندارد.این گروقبل 57درخدمت ساواک وپس ار57درخدمت اداره اطلاعات بوده وهنوزهم خاک پرستی واستخوان ها پوسیده دایناسورهایی همچون داریوش وکورش انگلیس ساخته رابررشدوترقی وعلم ومنطق وآزادگی ترجیع میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *