پایان نخستین روز مذاکرات هسته‌ای؛ جان کری با تاخیر به مذاکرات می پیوندد

نخستین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران ساعت ده شب گذشته به وقت وین، پس از انجام مذاکرات مختلف در سطح کارشناسان و پیرامون مسائل فنی خاتمه یافت.

13-9-26-161210untitled-1

به گزارش رادیو فردا به وین، نشستی کارشناسی نیز بین نماینده ایران و گروه ۱+۵ انجام شده است. این نشست با حضور استفان کلمنت، از معاونان کاترین اشتون و حمید بعیدی‌نژاد، همتای ایران او برگزار شده است.

همچنین کاترین اشتون و محمد جواد ظریف نیز روز گذشته آخرین ناهار کاری خود را در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار کردند. برآورد کلی آقای ظریف از این دیدار مثبت بوده و اعلام کرده که رسیدن به توافق و نتیجه در این مذاکرات بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد.

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که سفر جان کری به وین برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران به عقب خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه، جان کری انتهای این هفته به وین خواهد رفت. هنوز تاریخ مشخصی برای سفر آقای کری اعلام نشده است.

آقای کری روز پنجشنبه به پاریس خواهد رفت تا با لوران فابیوس و سعودالفیصل، وزاری امور خارجه فرانسه و عربستان سعودی دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

پیش از این قرار بود که آقای کری اواسط هفته راهی وین شود.

آقای کری که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد، دور نهایی مذاکرات هسته‌ای را بسیار حیاتی خوانده و ابراز امیدواری کرده که این مذاکرات به یک توافق منتهی شود، وی ‌با این همه تاکید دارد که هیچ‌گونه پیش‌بینی‌ای در این زمینه نمی‌توان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *