Get Adobe Flash player

چند رسانه ای

به دنبال ما

ورود به سایت

بیانیه سازمانهای برونمرز حزب پان ایرانیست به مناسبت سالروز سی ام تیرماه


سالگرد قیام سی تیرماه۱۳۳۱ گرامی باد


هم میهنان گرامی ۶١ سال پیش در چنین روزی مردم ایران برای استقلال، آزادی و حاکمیت ملت به پا خواستند و با خون خود و تقدیم نمودن شهیدانی پیروز گشتند.

حزب پان ایرانیست دوشادوش همه مبارزان ضد استعمار و میهن پرست در آن روز تاریخی با تمام نیرو در میدان مبارزه حاضر بود.

روزنامه ندای پان ایرانیسم در چاپ خانه توقیف شد.
سرور حسن کامبخش صاحب امتیاز و مدیر روزنامه با سرنیزه مجروح شد.
سرور محسن پزشکپور دبیر مسئول وقت حزب دستگیر شد.
سرور هوشنگ رضیان از هموندان حزب در این روز شهید شد.

جان‌باختگان سی تیر در تهران (ابن بابویه)

آرامگاه هوشنگ رضیان و دیگر از جانباختگان ۳۰ تیر در ابن بابویه نزدیک آرامگاه شهید راه میهن دکتر محمدرضا عاملی تهرانی اندیشمند بزرگ پان ایرانیست قرار دارد. نامهای جانباختگان ۳۰تیر که در این آرامگاه هستند به ترتیب الفبا :

۱- شهید راه میهن اسماعیل عینک‌چی فرزند علی‌محمد ۲- شهید راه میهن جبار سفیدگر رشیدی فرزند آقابالا ۳- شهید راه میهن محمد ابراهیم قاسمی فرزند یارعلی ۴- شهید راه میهن رستمی کلخوران ۵- شهید راه میهن اصغر اسکندریان فرزند قاسم ۶- شهید راه میهن بدون نام ۷- شهید راه میهن رستم زینعلی تهرانی ۸- شهید راه میهن محمدسرندی نژاد ۹- شهید راه میهن عباس لوءلوء ۱۰- شهید راه میهن نوروز کفایی فرزند مبارک ۱۱- شهید راه میهن پرویز رجالی فرزند محمد ۱۲- شهید راه میهن بدون نام ۱۳- شهید راه میهن علی‌اکبر جهان‌فر ۱۴- شهید راه میهن حسن نیکوسخن فرزند حسین ۱۵- شهید راه میهن محمود یموتی ۱۶- شهید راه میهن اسماعیل صلواتی ۱۷- شهید راه میهن کاظم محبی ۱۸- شهید راه میهن سعدی اسکندی میرحسینی فرزند سعید ۱۹- شهید راه میهن ابوالقاسم بنکدار فرزند محمدجعفر ۲۰- شهید راه میهن گمنام ۲۱- شهید راه میهن قدرت‌الله سلیمی فرزند نصرالله ۲۲- شهید راه میهن گمنام ۲۳- شهید راه میهن گمنام ۲۴- شهید راه میهن رضی دستخوش فرزند حسین ۲۵- شهید راه میهن هوشنگ رحمت‌الله رضیان فرزند مهدی

سازمانهای برونمرزی حزب پان ایرانیست یاد جان باخته پان ایرانیست هوشنگ رضیان و همه جان‌باختگان سی تیر را گرامی می‌دارد و به روان آنان درود می‌فرستد. به امید روزی که آرمان این جان‌باختگان، که همانا آزادی و رهایی ملت ایران و برقراری حاکمیتی ملی است، تحقق یابد.

پاینده ایران
سازمانهای برونمرزی حزب پان ایرانیست
٣٠ تیر ماه ١٣٩٢

ParchamPan_30Tir

رپورتاژی از تظاهرات حزب پان ایرانیست – سی ام تیر ۱۳۳۲ تهران

برگرفته از روزنامه “ندای پان ایرانیسم” شماره ۵۴ به تاریخ ۱۰ / ۵ / ۱۳۳۲

مطالعه بیشتر...

بیانیه انتخاباتی شماره ۲ سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

 

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در ۲۲ خرداد ماه جاری، با صدور بیانیه‌ای موضع خود در مقابل یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور را اعلام کرد. پیش‌تر این سازمان در بیانیهٔ شماره نخست خود پیرامون این دوره از انتخابات با تاکید بر این نکته که در یکی از حساسترین برهه‌های تاریخی ایران به سر می‌بریم و با توجه به شرایط ویژهٔ حاکم بر کشور از تمام هم اندیشان و اعضا خواسته بود با پرهیز از ساده انگاری ذهنی، تقلیل موضوع و بادرک پیچیدگی مساله به اندازهٔ کافی و لازم، بهترین تصمیم برای برون رفت از انسداد و بحران در کشور را اتخاذ نمایند.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در بیانیه دوم خود ضمن اعلام عدم شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تشریح کرده است که به اصلاحات واقعی در عرصه سیاسی معتقد است و دو مشی شرکت و عدم شرکت با تعهد به اصلاحات، که از سوی هموطنان و فعالان سیاسی ارائه شده است را، دو امتداد یک مسیر می‌داند و تاکید می‌کند که با شناخت اصلاحات، مبنا، ضرورت و ابعاد آن، این دو تاکتیک می‌باید انرژی لازم برا ی حرکت تکمیلی را فراهم آورند و با شناخت از موقعیت، توان‌های مکمل هم سنخ در برابر یکدیگر قرار نگیرند. امیدواریم کسانی که با این دیدگاه پای صندوق‌های رای خواهند رفت در تشخیص مصداق موفق باشند و فرد منتخب، واجد ویژگی‌های تعهد به حقوق ملت در بعد داخلی و خارجی بوده، و از شجاعت و تعهد لازم جهت دفاع از حقوق و دستاوردهای ملی در برابر قدرتهای بزرگ برخوردار بوده و از استقلال و حاکمیت ملت دفاع و به اصلاحات وفادار باشد.

متن کامل بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به شرح زیر است:

 

 

مطالعه بیشتر...

بیانیهٔ انتخاباتی شماره 1 حزب پان ایرانیست

یک دیدگاه، یک عمل : با هم بیاندیشیم، با هم عمل کنیم

 

بنام خداوند جان و خرد
پاینده ایران

 

هموطنان گرامی، با توجه به اینکه در یکی از حساس‌ترین برهه های تاریخی ایران به سر می‌بریم و با توجه به شرایط ویژه ای که بر کشورمان حاکم است، برگزیدن یک استراتژی واحد در مواجه با انتخابات این دورهٔ ریاست جمهوری از اهمیت بالاتری برخوردار است.
این استراتژی می‌بایست با پرهیز از ساده انگاری ذهنی، تقلیل موضوع و بادرک پیچیدگی مساله به اندازهٔ کافی و لازم، از پشتوانهٔ نظری و تحلیلی برخوردار بوده و راهنمای عمل باشد.


انتخاب هر روشی برای مواجهه با موضوع انتخابات تنها بعد از فرآیند گفتگوی عمومی، دانش محور، تئوریک و همدلانه ممکن خواهد بود تا از انرژی و قدرت تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد. هر تصمیمی که از رفع مسولیت برخاسته و یا از پشتوانهٔ نظری و اندیشیده شدهٔ قوی برخوردار نباشد، علاوه بر محکوم به شکست بودن، بر حیرانی و سرگشتگی عمومی خواهد افزود و هیچ نسبتی با سرنوشت روشن و آیندهٔ معلوم نداشته و تبعات و عوارضی چه بسا جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.


حزب پان ایرانیست به عنوان یک حزب ملی که دلبستهٔ عظمت ایران است خود را موظف می‌داند تا حد ممکن راه حلی استوار مبتنی بر منطق صحیح تاریخی و ضرورت ملی برای یک گام درست تاریخی و یا شناخت و قرار گرفتن در وضعیت صحیح برای برداشتن این گام، یافته و در اختیار جامعه قرار دهد.
این حزب متعلق به همهٔ مردم بوده و خود را نسبت به ارتباط موثر با فعالان اجتماعی و افراد اندیشمند و کوشندگان سیاسی متعهد و نیازمند می‌داند.

نظر به این مباحث از تمام هموطنان، هم اندیشان، همرزمان و علاقه مندان در خواست دارد نظرات و اندیشه های خود را در اختیار حزب قرار دهند.حزب پان ایرانیست وظیفهٔ خود می‌داند که زمینهٔ مشارکت عمومی برای رسیدن به استراتزی واحد اجتماعی و سیاسی را در حد توان فراهم و بر فضای احساسی و واکنشی غلبه کرده و چونان یک فاعل سیاسی به رخدادها نگریسته و اتخاذ موضع نماید.

از آنجایی که انتخابات تنها به صندوق و اخذ آرا محدود نمی‌شود، حزب پان ایرانیست متناسب با هر مرحله نظر تحلیلی خود را _ در جهت رسیدن به حق حاکمیت ملت، حقوق شهروندی و دموکراسی _ ارائه خواهد داد. در این دوره، هر مرحله تا اخذ آرا، اهمیت خاص خود را دارد که با توجه به اهمیت مراحل، هر مرحله ای حوادث خاص و معنا دار خود را خواهد داشت که این مهم، مانع از نقطه ای دیدن انتخابات است.
تجمیع آرا تحلیلی هموطنان و سپس ایجاد فضای نقد و گفتگو بستر ساز سنتزی عقلانی خواهد بود که می‌تواند با اطمینان بیشتر و انرژی لازم راهنمای عمل باشد و بر انسداد سیاسی چیره آید.

هر تصمیمی می‌بایست با نظر به مواردی اتخاذ شود که در زیر می‌آید: 

الف- سیاست ملی صحیح علاوه بر نیت خیر، به شناخت امکانات حرکت و ابزارهای مناسب نیازمند است. بدون شناخت امکانات و ابزارهای صحیح و مناسب حرکت، نیت‌های خیر تنها به طور شعاری طرح و در نهایت به مانع شناخت و حرکت تبدیل خواهد شد. هر حرکت ملی درست باید با عنایت به این وضعیت و با بررسی تحلیلی اوضاع و احوال عمومی ایران اتخاذ شود.

ب- وضعیت کشور
1-حکومت درگیر پروندهٔ اتمی است و برای پیش برد آن از حمایت کافی عمومی برخوردار نمی‌باشد.
2-کشور با شدیدترین تحریم های سیاسی و اقتصادی مواجه شده و بن بست و انسداد سیاسی امکان یافتن راه حل مناسب را دشوار کرده است.
در این شرایط دو وضعیت حملهٔ خارجی و آشوب و عصیان داخلی، حرکت آگاه و ملی را با مخاطره مواجه کرده و تولید خطر برای تمامیت سرزمینی می‌کند. ظهور یک فاعل ملی تاریخی که واجد هشیاری لازم تاریخی باشد از ضروریات زمانه است، هر تحلیلی باید به ظهور این فاعل بالاراده یاری رساند.

ج- وضعیت انتخابات
انتخابات این دورهٔ ریاست جمهوری در شرایطی برگزار می‌شود که نارضایتی عمومی بالاست و فضای امنیتی کشور امکان فعالیت اجتماعی و سیاسی را به شدت تنگ کرده است. مسایل ایجاد شده در انتخابات ریاست جمهوری 88 هنوز در ذهن، احساس و قضاوت عمومی زنده و موثر است. دو تن از کاندیداهای دورهٔ قبل که به نتیجه انتخابت معترض بودند در حصر به سر می‌برند. صندوق رای در زمینهٔ این تجربه درک می‌شود.

د- تقلیل انتخابات به صندوق رای، اجازه نمی‌دهد که موضوع را به طور دقیق و با ابعاد متعدد ببینیم. انتخابات یک پروسهٔ متشکل از چند بخش است که هر مرحله قضاوت و عمل و واکنش خاص خود را می‌طلبد. انتخابات در جمهوری اسلامی آزاد نیست و ساختارها موجود این اجازه را نمی‌دهند، لذا مدتی است که رای دادن و مشارکت در انتخاب، ارتباط خود را با مشروعیت زایی گسسته و به عنوان امکان فعالیت سیاسی و تغییر وضعیت از طریق فعالیت مدنی، دیده می‌شود.


پاینده ایران
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
تهران-شامگاه 27 اردیبهشت ماه 1392 خورشیدی



پی نوشت:
هموطنان گرامی می‌توانند مطالب و نظرات خود را به آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و یا به سایت www.paniranist.info ارسال فرمایند.

 در انتخابات نهمین دوره مجلس شورا شرکت نمی کنیم

 

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ضمن صدور بیانیه و تاکید بر عدم شرکت مردم در انتخابات فرمایشی که حاصل آن تنها مشروعیت بخشیدن به نظام دیکتاتوری می باشد نوشت:” با آگاهی از اهمیت، ارزش و آثار آرا، افکار و کردار سیاسی شما هموطنان عزیز، درخواست می دارد در پای صندوق های رای حاضر نشده و دوشادوش هم و با عزمی ملی، فعالانه بر مشی عدم مشارکت مهر تایید زده و عدم انتخاب را به عنوان بهترین انتخاب برگزینیم”.

متن کامل بیانیه که برای انتشار در اختیار رهسا نیوز قرار گرفته بدین شرح است:

 

بنام خداوند جان و خرد

پاینده ایران
در انتخابات نهمین دوره مجلس شورا شرکت نمی کنیم

ملت بزرگ ایران !
حزب پان ایرانیست در این مقطع حساس از تاریخ کشورمان با علم به وظایف ملی و میهنی خود به پیشگاه شما صاحبان اصلی این حزب و حاکمان واقعی کشور، معروض می دارد که در نهمین دوره انتخابات ( !؟ ) مجلس شورا شرکت نخواهد کرد و با آگاهی از اهمیت، ارزش و آثار آرا، افکار و کردار سیاسی شما هموطنان عزیز، درخواست می دارد در پای صندوق های رای حاضر نشده و دوشادوش هم و با عزمی ملی، فعالانه بر مشی عدم مشارکت مهر تایید زده و عدم انتخاب را به عنوان بهترین انتخاب برگزینیم.


منطق ودلایل این گزینش :


در دوران جدید تاسیس گذرگاه عظمت یک سرزمین از راه شناسایی و پذیرش موجودیت ملت در صحنه سیاسی ممکن می باشد و اراده ی آزاد سیاسی یک ملت در جامعه مدنی مجال بروز می یابد، جایی که موطن نهادها و نیروهاست و قانون از آن حمایت می کند. در جوامع توسعه یافته دیگر گروه حاکم همه چیز نیست، بلکه تنها نمایندگان مردم هستند و حدود اختیاراتشان را مردم توسط قانون تعیین می کنند . در حالی که در کشور ما حاکمان فعلی می کوشند مفهوم و جایگاه ملت را در صحنه سیاسی کم رنگ و در نهایت آن را در ذیل اراده و عقل خود تعریف کنند، بنا براین تمامی قوانین، ساختارها و نهادها در آن راه تنظیم شده اند .
حاکمان امروز کشور برای مهار و کنترل فهم و اراده ملت شورای نگهبان را بر گمارده اند و با پشت کردن به مسیر تاریخ و حدود فهم مردم ، مجلسی بر ساخته اند که از جایی شروع می شود که اراده ملت پشت درهای آن متوقف شده است. این حرکت در خلاف جهت تاریخ، نمایندگان را به افرادی بیگانه از ملت بدل کرده بگونه ای که در این هشت دوره مجلس شاهد نمایندگانی بوده اییم که بیش از آنکه نماینده منافع مردم باشند حافظ منافع شخصی خود بوده اند . آنها مانند بقیه مسوولین با در دست داشتن نهادهای امنیتی و قضایی، فساد خویش را پنهان کرده و خود را از بازخواست در امان می دارند و اجازه شفاف شدن امور را نمی دهند . و از سوی دیگر امکان رقابت و فضای آزاد را از میان برده اند تا کرسی هایشان را که اینک به همه چیزشان تبدیل شده است را از دست ندهند .
این روند با خود فساد اداری گسترده ای به همراه آورده ، صنایع و اقتصاد در آستانه ورشکستگی است و بی کاری ،تورم ، جرم و اعتیاد ، فحشا و فساد افزایش یافته است . علاوه بر این تباهی های درونی که برای گسستن رشته های حیاتمان کافی است کشور با تهدید های ویرانگر و بربادده بیرونی نیز مواجه می باشد . تحمیل روندهای سابق به فضای سیاسی و تاکید بر همان روش ها از سوی حاکمان و ایجاد خفقان نمی تواند منجر به ایجاد شرایطی مناسب جهت فایق آمدن بر بحرانهای حاضر و حل مسایل بغرنج شود .
بنابر این توجهات است که بعنوان یک خواسته حداقلی از مردم ایران می خواهیم در پای صندوق های رای حاضر نشده و عدم انتخاب را انتخاب کنند .
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به حاکمیت توصیه می کند که در این شرایط حساس که کشور با بحرانهای درونی و تهدیدات بیرونی مواجه است به جای طراحی و اجرای بازیهای خطرناک و دل خوش کردن به نمایش های سازمان یافته دست به انتخاب بزرگ زده و با پذیرش حاکمیت ملت:


۱-به حکومت قانون تن در دهد.

۲-آزادی های مشروع به ملت اعطا شده و راه برای دموکراسی و پذیرش آرای مردم هموار گردد.

۳-ماشین سرکوب و خفقان متوقف و زندانیان سیاسی آزاد و به حصرها و رفتارهای غیر قانونی پایان داده شود.

۴-متخلفین و متجاوزین به حقوق ملت محاکمه شده و اجازه ی استقرار نظام قضایی عادلانه داده شود.

در این صورت است که با پذیرش اراده ی ملت می توانیم به استقبال نوروز رفته و با هم نوبهار ایران را به جشن بنشینیم.

بدیهی است حزب پان ایرانیست با امید و شوقی سرشار به مانند همه افراد شایسته ایرانی داخل و خارج از کشور برای شرکت در انتخابات واقعی، ملی، عادلانه و صحیح در میان نشاط و اعتماد عمومی لحظه شماری می کند.


سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
تهران ۸ اسفند ۱۳۹۰

پیام تسلیت سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به مناسبت زلزله استان بوشهر

 

زلزله‌ای با قدرت ۶. ۱ دهم ریش‌تر، روز گذشته ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ جنوب شرقی بندر بوشهر را لرزاند. بر اساس گزارش‌ها این زلزله حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. 

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست طی پیامی به مناسبت زلزله استان بوشهر، ضمن تسلیت به مردم منطقه برای بازماندگان این فاجعه آرزوی صبر و آرامش کرده و امید دارد با توجه مسولان و همراهی هموطنان در نقاط مختلف ایران، اثرات ناشی از این زمین لرزه به سرعت برطرف و روند طبیعی زندگی به منطقه بازگردد.

متن پیام سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به شرح زیر است:

 

به نام پروردگار جان آفرین


در کمال تاسف روز گذشته زلزله‌ای در جنوب شرقی استان بوشهر رخ داد و در این حادثه که در مناطق دشتی، کاکی، سنا، باغان روی داده است، تعداد قابل توجهی از واحد‌های مسکونی تخریب و هموطنان بسیاری در این مناطق جان باخته یا مجروح شدند.
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، ضمن آرزوی بهبودی برای مجروحان و اعلام تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های داغ دیدهٔ این بلای طبیعی، امید دارد با توجه شایسته مسولین در امر امداد رسانی و بازسازی و همچنین همت هموطنان گرامی در نقاط مختلف ایران برای ارائه کمک‌های اعلام شده از سوی گروه‌های امدادی در این مناطق، اثرات ناشی از این زمین لرزه به سرعت برطرف و روند طبیعی زندگی به منطقه بازگردد.


پاینده ایران


سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ خورشیدی