Get Adobe Flash player

چند رسانه ای

به دنبال ما

ورود به سایت

دبیر شورای عالی فضای مجازی: بررسی طرح احراز هویت کاربران اینترنت

 

مهدی اخوان بهابادی٬ دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی طرحی خبر داد که بر اساس آن هویت افراد در ایران پیش از ورود به اینترنت احراز خواهد شد.

 


به گزارش روز چهارشنبه (۲۶ تیر) خبرگزاری مهر٬ آقای بهابادی گفته بررسی این طرح در راستای تغییر نظام پالایش و فیلترینگ فعلی اینترنت است.
وی افزوده در این طرح کاربران قبل از ورود به اینترنت و استفاده از آن احراز هویت می‌شوند تا «امکان تفکیک فیلترینگ برای گروه‌های مختلف مردم وجود داشته باشد.»
وی افزوده که این تفکیک براساس «سن و شغل» انجام خواهد شد.
مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری برای محدود کردن سطح دسترسی کاربران به صفحات اینترنتی در دستور کار خود قرار داده‌اند.
از جزئیات بسیاری از این طرح‌ها اطلاع چندانی در دست نیست٬ اما در این سال‌ها فیلترینگ و کاهش سرعت اینترنت دو ابزار اصلی جمهوری اسلامی برای کنترل اینترنت در ایران بوده است.


در این کشور دسترسی به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و میلیون‌ها سایت اینترنتی بدون فیلترشکن امکان‌پذیر نیست و روز به روز بر دامنه این محدودیت‌ها افزوده می‌شود.
بهابادی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرده که «طرح‌هایی مانند اینترنت پاک و گوگل ارث اسلامی تاکنون در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار نگرفته است.»