احتمال بازداشت ۱۱۶ زائر در عربستان

تازه‌ترین اظهارنظرها از وجود ۱۱۶ زائر ایرانی مفقود شده پس از حادثه مرگبار منا در مکه خبر می‌دهند که مشخص نیست جان خود را از دست داده‌اند و یا این که در جایی بازداشت هستند.

حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه ۱۴ مهر اعلام کرد تکلیف حدود ۱۱۶ زائر ایرانی همچنان نامشخص است: ما در حال حاضر نمی‌دانیم که این عزیزان به رحمت ایزدی پیوسته‌اند و یا اینکه در جایی بازداشت هستند تا جنازه آنها برنگردد نمی‌توانیم نفیاً و اثباتاً در این مورد صحبت کنیم.

او که در مراسم تشییع حسن حسینی مقدم، سرکنسول ایران در مرز ترکمنستان و از جان‌باختگان فاجعه منا حضور داشت، احمد فهیما معاون اداری تشریفات وزارت امور خارجه و غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان را جزو مفقود شدگان دانست.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با تایید مفقود بودن ۱۱۶ زائر ایرانی اعلام کرد که شناسایی پیکرهای جان‌باختگان ایرانی در میان بیش از سه هزار پیکر منتقل شده از بیست کانتینر به سردخانه معیصم مکه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا تا صبح روز سه‌شنبه حدود ۳۰۵ پیکر در سه مرحله به ایران منتقل شده است.

پیش از این سازمان حج و زیارت ایران با انتشار لیست نهایی زائران جان باخته ایرانی در حادثه مکه که نام چهار دیپلمات ایرانی نیز در میان آنها دیده می‌شد، رقم نهایی کشته‌شدگان را ۴۶۴ نفر اعلام کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *