فساد اقتصادى، از برادران رييس جمهور و معاون اولش تا شبكه بانكى

در ادامه افشاگرى فسادهای‌اقتصادى كه در بطن جنگ ميان جناح هاى درون حكومتى راه افتاده، اينبار عليرضا زاكانى، نماينده اصولگرايان مجلس نهم در اظهاراتى برادر حسن روحانى، برادر اسحاق جهانگيرى و فساد جارى در نظام بانكى كشور را نشانه گرفت.

بخشى از اظهارات عليرضا زاكانى :

– آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند. اکنون نیز شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروت‌های افسانه‌‌ای نامشروع کسب می‌کنند.

-همین بانک‌هایی که اخیرا چند تن از مسئولان‌شان عوض شدند شعب خارجی‌شان به آنها تسهیلات ارزی می‌دهد و مثلا بانک ملی یک میلیون درهم و بانک ملت 4 هزار درهم تسهیلات دریافت می‌کنند و کسانی که مرتبط با این قضیه هستند پورسانت‌های بالایی از قبل این تسهیلات دریافت می‌کنند.

-مالامیر و دانیال‌زاده افرادی هستند که برادر روحانی پشت سر آنهاست و از دریافت کنندگان این تسهیلات و پورسانت‌ها هستند.
این دو نفر بدهکار بانکی هستند و فریدون پشت سر این‌هاست. به عنوان مثال بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این‌ها داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجددا این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جا شده است.
این موضوع برای بانک‌های رفاه و ملی هم اتفاق افتاده و شاید بپرسید رئیس یک بانک را انتخاب کردن از چه نظر مهم است. از این نظر که 150 هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملی و 120 هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملت دست یک نفر خلافکار می‌افتد.

-برادر آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت قبل مصوباتی داشت و الان ثروت افسانه‌ای را از آن خود کرده است. این فرد چگونه به این ثروت رسیده است در حالی که برادرش مسئول مقابله با فساد مالی شده است؟

-رسانه‌ها بانک دی را در دوره اخیر بررسی کنند، قطعا هوش از سر شما می‌رود، بنده ریز عملکرد بانک دی را از یک سال پیش دنبال می کردم، چون این بانک متعلق به جانبازان و بنیاد شهید است باید ببینید چه نسبتی با چه کسانی دارد.

– کاسبی تحریم کردن کار بسیار ناپسندی است و کسی که در دوره تحریم به مردم تحت فشار برای خود کاسبی کند حداقل‌های انسانی را ندارد و نهایت بی‌انصافی است.

-اصل شعار کاسبان تحریم خوب بود اما این شعار به خودشان برمی‌گشت بیایند اعلام کنند سال 90 چه کسانی صرافی زدند. دائم که نمی‌توانیم ادعای الکی کنیم. یکی از مشاوران رئیس جمهور و یکی از عزیزان دارای قدمت در این حوزه ثروت‌های میلیاردی به جیب و دم از غارت و اینکه چند صد میلیارد گم شده بزنند اینها راه را گم می‌کنند.

– تمام کسانی که کاسبان ترحیم بودند امروز کاسبان برجام هستند و دنبال این هستند که کشور را برای آینده گرفتار کنند. فرزندان عمده اینها خارج از کشور هستند و برخی‌هایشان دو تابعیتی هستند و کارشان که تمام شد می‌روند پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند اما ملت ما است که باید بسوزد.

در ميان كارزار رسوا شدن مديران و مقامات جمهورى اسلامى گفتنى است عصر پنهان کاری تمام شده و همه “شیفتگان خدمت” ! رسوا خواهند شد. اکنون ملت از خود خواهد پرسید به چه دلیلی و چرا مشتی غارتگر و دزد بر مقدراتشان حاکم شده اند؟! این غارت بزرگ علت دارد و مساله مهم این است که ملت این علت را نزد خود جستجو كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *