گزارشی از برگزاری دیدار نوروزی حزب پان‌ایرانیست در سال ۹۷

 

دیدار نوروزی یکی از آیین‌های قدیمی پان‌ایرانیست‌ها است که هر سال به مناسبت فرا رسیدن نوروز در دوم‌ فروردین‌ماه برگزار می‌گردد.

نشست در ساعت ۱۷ عصر در دفتر حزب پان‌ایرانیست پایگاه پندار واقع در میرعماد با شادباش نوروزی و خوشامدگویی سرور مجید بچاوی به باشندگان آغاز شد.

پس از ایشان نیایش نوروزی (نوشته دکترعاملی تهرانی در دهه ۳۰) توسط سرور کاوه شهریاری خوانده شد.

سرور حسین شهریاری از پیشکسوتان حزب پان ایرانیست درباره پیروز بودن نوروز و آیین‌های این جشن باستانی سخنانی بیان کردند.

سرور بچاوی به‌ عنوان اداره کننده نشست درباره جشن باستانی نوروز و تاریخ و فلسفه آن سخنانی ایراد کردند.

در ادامه سرور طاهر کوچی دو شعر از شاعر پارسی زبان واصف باختری
یکی از کتاب “مویه‌های اسفندیار گمشده” و یکی از کتاب “و آفتاب نمی‌میرد” برای حاضرین خواندند.

در بخش دیگری از این نشست، شاعر ایران‌گرای ساکن افغانستان، نجیب بارور از راه اسکایپ در نشست حضور پیدا کرده و دو سروده وحدت گرایانه (هر کجا مرز کشیدند شما پل بزنید و سروده‌ی گفتا به همه‌ شیخ که نوروز حرام است) خود را خواند که با استقبال و تشویق بسیار زیاد باشندگان همراه بود.

جناب کوروش زعیم از اعضای جبهه ملی ایران میهمان نشست نوروزی حزب پان‌ایرانیست بودند. ایشان از فعالیت‌ها و کنش‌های ملی خود در سالیان گذشته سخن گفتند.

در بخش بعدی سرور پیمان بهاری پشت تریبون قرار گرفتند و از کوشش خود برای تهیه سردیس یادبود از مبارز مشروطه‌خواه “سردار اسعد بختیاری” سخن گفت و یک عدد از این سردیس‌های زیبا را به دفتر حزب و سرور حجت کلاشی هدیه کردند.

در بخش بعدی استاد یعقوب یسنا از پژوهشگران تاریخ و ادبیات فارسی از راه اسکایپ در برنامه حضور پیدا کرده و درباره زبان پارسی، ارتباط و پیوند کشورهای پارسی زبان، راه‌های وحدت ایران بزرگ و مسوولیت کنونی کشور ایران سخنانی شیوا و دقیق بیان کردند‌.

سرور هومن اسکندی سخنران بعدی نشست بود که از درگذشتگان و پیشکسوتان حزب پان‌ایرانیست یاد کرده و در ادامه مباحث استاد یسنا مطالبی تاریخی و فرهنگی را عنوان کردند.

پایان‌بخش نشست، سخنرانی سرور حجت کلاشی بود که درباره موضوعاتی از جمله خطرات خلع سلاح ایران، نیاز به دولت ملی کارآمد و همچنین بازگشت به اصول مشروطه سخنانی راهگشا و روشنگرانه بیان کردند. بخش هایی از سخنرانی ایشان در کانال خبری حزب پان‌ایرانیست منتشر خواهد شد.

نشست در ساعت ۹ شب با خواندن سرود ملی ای ایران پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *