حسین رونقی ملکی پیش از پایان درمان به زندان اوین منتقل شد

به گزارش رهانا حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ‌‌نویس با وجود عدم اتمام دوران درمان از بیمارستان به زندان اوین منتقل شد.

خانواده این زندانی به خبرنگار «خانه حقوق بشر ایران» گفتند که فرزندشان، با وجود این‌‌که از درد کلیه رنج می‌برد و کلیه‌های او در آستانه‌ی از کار افتادن است و نیاز به درمان سریع و کامل دارد بر اساس دستور ماموران امنیتی به زندان اوین منتقل شده است.

این در حالی است که وی علاوه بر درد کلیه از مشکل وجود سنگ در کیسه‌ی صفرا هم رنج می‌برد. بنابر تشخیص پزشکان کلیه‌های حسین رونقی ۸۰ و ۲۰ درصد از کار افتاده‌اند و در صورت نگهداری وی در زندان و عدم مراقبت پزشکی دائم وی کلیه‌های خود را از دست خواهد.

وی در بیمارستان هر روز در حال مراحل درمانی خود را سپری می‌کرد که با دست‌بند و پابند به تخت بیمارستان بسته شده بود.

حسین رونقی ملکی در پی دچار شدن به بیماری کلیوی در زندان اوین در طی ماه‌های گذشته نیاز مبرم به درمان در بیمارستان تخصصی داشت که بار اول بعد از چهار ماه تاخیر و بار دیگر با تاخیر یک ماهه که در هفته گذشته صورت گرفت به بیمارستان منتقل شد.

این وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر از تاریخ ۲۲ آذر ماه سال ۸۸ بازداشت و مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر می‌برد. وی در دادگاه بدوی به ۱۵ سال زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا به تأیید رسید. وی در حال حاضر دوران محکومین ۱۵ ساله‌ی خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری می‌کند و تا کنون حتا از یک روز مرخصی استفاده نکرده است.

وی با توجه به دستور پزشک معالج نیاز مبرمی به درمان آن هم در خارج از زندان اوین دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *