ایران و آمریکا در پاریس مذاکره مستقیم داشته اند

یک رسانه صهیونیستی ادعا کرد:

ایران و آمریکا در پاریس مذاکره مستقیم داشته اند

 اختلاف بین آمریکا و اسرائیل بر سر برنامه هسته ای ایران جمعه 25 فوریه و زمانی که نتانیاهو و ایهود باراک حاضر به شنیدن توضیحات ” وندی شرمن ”  در خصوص مذاکرات بغداد نشدند،  افزایش یافت.

به گزارش دبکا، شرمن -مذاکره کننده ارشد آمریکا- گزارش خود در خصوص گفتگوها با ایران را در اختیار ” یاکوا ” مدیر و مشاور امنیت ملی و  ” رافی باراک  ” مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل گذاشت.

بر اساس گزارش وندی شرمن، به دلیل امتناع ایران از عقب نشینی از حق غنی سازی اورانیوم و تعطیلی سایت فردو، هیچ پیشرفتنی در مذاکرات بغداد ایجاد نشده است. البته، طرفین موافقت کردند که دیداری دیگر در سه هفته ی آینده در مسکو داشته باشند.

هیئت ایرانی در مذاکرات بغداد تاکید کرده اند ، تا زمانی که امریکا و 5 قدرت جهانی دیگر، حق غنی سازی توسط ایران را به رسمیت نشناسند، هیچ پیشرفتی در مذاکرات ایجاد نخواهد شد.

دبکا در ادامه به گفتگوی حسین موسویان با واشنگتن پست اشاره کرد و مدعی شد: موسویان که هم اکنون مقیم آمریکا و استاد دانشگاه پرینستون است، واسطه ی یکی از مذاکرات مستقیم بین آمریکا و ایران در پاریس بوده است.

به نوشته ی دبکا، سخنان موسویان پیامی از سوی ایران به اوباما است که تهران حاضر نیست که شکست خورده از مذاکرات بیرون بیاید و واشنگتن باید از حق غنی سازی توسط ایران حمایت کند.

موسویان در گفتگو با واشنگتن پست گفته است که توافق بین ایران و 1+5 زمانی محقق می شود که حقوق ایران به عنوان عضو “ان پی تی” به رسمیت شناخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *