در روزهاي اخير توليدكنندگان قيمت محصولات لبني را به صورت روزانه افزايش مي‌دهند.

در روزهاي اخير توليدكنندگان قيمت محصولات لبني را به صورت روزانه افزايش مي‌دهند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اگرچه پيش از اين اعلام شده بود كه سه محصول شير، ماست و پنير كم چرب با قيمت‌هاي حمايتي عرضه خواهند شد، اما علاوه بر آ‌نكه خبري از قيمت‌هاي حمايتي وعده داده شده نيست، همين قيمت‌هاي بالا نيز به صورت روزانه با افزايش همراه مي‌شوند.

 

به عنوان مثال بررسي قيمت شير يك ليتري پاكتي كم چرب يك برند معروف لبني كه به ليدر افزايش قيمت‌ها معروف شده، افزايش حدود سه برابري را در طول يك سال اخير نشان مي‌دهد.

 

قيمت اين محصول كه در سال گذشته به‌طور ميانگين حدود 800 تومان بود، اوايل امسال به 1200 تومان رسيده و در ارديبهشت به 1400 تومان افزايش يافت. در خرداد ماه نيز قيمت‌ آن به 1500 تومان رسيد. تير ماه قيمت اين محصول به 1700 تومان افزايش يافته و در روزهاي ابتدايي مرداد ماه به 1800 تومان رسيده است.

 

اين روند خزنده افزايش قيمت در حالي است كه به گفته مسوول پخش اين شركت، قيمت همين محصول فردا به 1900 تومان افزايش خواهد يافت.

 

اين وضعيت در حالي است كه اين شركت محصولات كم چرب و پر چرب خود را به يك قيمت عرضه مي‌كند، در حاليكه طبق توافق صورت گرفته با سازمان حمايت قرار بود محصولات كم چرب با قيمت حمايتي عرضه شوند.

 

قيمت برخي بستني‌هاي توليدي اين برند معروف لبني نيز در يكسال اخير افزايش سه برابري داشته است.

 

به نظر مي‌رسد تمام توافقات صورت گرفته بين سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و كارخانه‌هاي لبني به صورت يكجانبه از سوي اين كارخانه‌ها كان لم يكن تلقي شده است.

 

 

منبع: ایسنا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *