تحریم شدید آمریکا علیه ایران در کنگره و سنا تصویب می شود / اوباما حمایت کرد

تحریم شدید آمریکا علیه ایران در کنگره و سنا تصویب می شود / اوباما حمایت کرد

 

 

«هر فرد یا شرکتی را که برای ایران اورانیوم استخراج کند، و یا به ایران کشتی نفتکش بفروشد، نفتکش اجاره دهد یا نفتکش‌های ایرانی را بیمه کند مشمول تحریم آمریکا خواهد کرد. / تمامی کسانی که در بخش نفت، پتروشیمی، و گاز ایران کار می‌کنند و تمامی افرادی که به بخش نفت و گاز ایران خدمات، فناوری یا تجهیزات ارائه کنند مشمول تحریم‌های جدید خواهند بود. / ازجمله اقدامات ایران برای دور زدن تحریم‌ها، تغییر پرچم نفتکش‌ها و خاموش کردن دستگاه ردیاب کشتی است که این لایحه جدید به دنبال جلوگیری از آن است. / همچنین در ادامه سیاست‌های ستیزه‌جویانه آمریکا علیه کشورمان، دولت اوباما از “تحریم” بانک‌هایی خبر داد که به با بانک‌های کشورمان همکاری دارند. به گفته اوباما،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی مغرضانه یک بانک چینی و یک بانک عراقی را که با بانک‌های “تحریم‌شده” کشورمان تراکنش‌های مالی داشتند، “تحریم” کرد.»

 

 

بازتاب: مجلس نمایندگان و سنا آمریکا، سرانجام در مورد لایحه جدید تشدید تحریم‌ها علیه بخش نفت و بانک ایران به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لایحه جدید شامل چند مورد از اقدامات جدید علیه افراد و شرکت هایی است که محموله‌های نفتی ایران را حمل یا بیمه می‌کنند یا می‌کوشند بهای خرید نفت از ایران را با طلا بپردازند.

طبق لایحه جدید، هر فرد یا شرکتی را که برای ایران اورانیوم استخراج کند، و یا به ایران کشتی نفتکش بفروشد، نفتکش اجاره دهد یا نفتکش‌های ایرانی را بیمه کند مشمول تحریم آمریکا خواهد کرد.

این لایحه هم‌چنین عرصه را بر فعالیت‌های ایران جهت دور زدن تحریم‌ها تنگ‌تر خواهد کرد.

ازجمله اقدامات ایران برای دور زدن تحریم‌ها، تغییر پرچم نفتکش‌ها و خاموش کردن دستگاه ردیاب کشتی است که این لایحه جدید به دنبال جلوگیری از آن است.

بنا بر این گزارش با تصویب لایحه جدید، دریافت درآمد حاصل از فروش نفت ایران برای مقامات ایرانی دشوارتر از پیش خواهد شد.

تمامی کسانی که در بخش نفت، پتروشیمی، و گاز ایران کار می‌کنند و تمامی افرادی که به بخش نفت و گاز ایران خدمات، فناوری یا تجهیزات ارائه کنند مشمول تحریم‌های جدید خواهند بود.

لایحه جدید هم‌چنین افراد و شرکت‌هایی را که به ایران گاز اشک‌آور، گلوله‌های لاستیکی، و ابزار نظارت ارسال کنند شامل محرومیت از روادید و مسدود کردن دارایی‌ها خواهد کرد.

با دست‌یابی به توافق برسر این لایحه، نمایندگان کنگره آمریکا امیدوارند تا طی هفته جاری، احتمالاً در روز چهارشنبه، تصویب این لایحه را در کنگره به رأی بگذارند.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی است که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، ایپک، که از گروه‌های قوی لابی هوادار اسرائیل در آمریکا است از پشتیبانان مهم تصویب این لایحه است و مفاد این لایجه جدید از حمایت گسترده هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا برخوردار است.

ایلیانا راس-لِهتینن، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، به آسوشیتدپرس گفت که «قانون جدید که مورد حمایت هر دو حزب و هر دو مجلس است قوانین تحریم ایالات متحده [علیه ایران] را به مراتب تقویت خواهد کرد.»

برای تصویب کامل لایحه یادشده نیاز به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، است؛ هم‌اینک جزئیات تصویب لایحه جدید در حال شکل‌گیری است و کاخ سفید هنوز در مورد این لایحه اظهارنظری نکرده‌است.

 

 

 همراهی باراک اوباما با تحریم های جدید علیه ایران 

 

ایسنا نیز به نقل از سی ان ان نوشت: اوباما اعلام کرد: اعمال تحریم‌های جدید با هدف باز داشتن ایران از ایجاد مکانیزم‌هایی برای فروش نفت به رغم وجود تحریم‌های کنونی است.

 

در بیانیه‌ای که از سوی اوباما صادر شد، آمده است که این تحریم‌ها شامل افراد و سازمان‌هایی است که با شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفتیران و بانک مرکزی ارتباط دارند.

 

همچنین در ادامه سیاست‌های ستیزه‌جویانه آمریکا علیه کشورمان، دولت اوباما از “تحریم” بانک‌هایی خبر داد که به با بانک‌های کشورمان همکاری دارند. به گفته اوباما،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی مغرضانه یک بانک چینی و یک بانک عراقی را که با بانک‌های “تحریم‌شده” کشورمان تراکنش‌های مالی داشتند، “تحریم” کرد.

 

اوباما در اظهاراتی مضحک عنوان داشت: از زمان انتخاب به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا، یک گزینه مشخص را به دولت ایران ارائه دادیم: آن این که به مقررات بین‌المللی عمل کند و در غیر این صورت با عواقب فزاینده مواجه خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *