در پی پخش برنامه «خنده‌بازار» و بی تفاوتی به وضعیت مردم مصیبت زده، انتقاد سایت‌های محافظه‌کار از صدا و سیما اوج گرفت

در پی پخش برنامه «خنده‌بازار» و بی تفاوتی به وضعیت مردم مصیبت زده، انتقاد سایت‌های محافظه‌کار از صدا و سیما اوج گرفت

 

 

 

 

به گزارش رهسا نیوز: پخش برنامه «خنده‌بازار» از سوی صدا و سیما پس از تخریب پنج هزار خانه در استان آذربایجان شرقی و مرگ دست‌کم ۳۰۰ نفر با واکنش گروهی از سایت‌های محافظه‌کار مواجه شد.

 

 

 

 

 

سایت «عصر ایران»  نوشته که این اقدام «عجیب» تلویزیون ایران در شامگاه یکشنبه (۲۲ امرداد) در شرایطی صورت گرفته که «مردم ایران عزادار زلزله مرگبار شمال غرب کشور هستند.»

 

این سایت با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درباره زمین لرزه آذربایجان شرقی نوشته صدا و سیما با پخش چنین برنامه‌هایی بر زخم خانواده قربانیان این حادثه نمک پاشیده است.

 

این سایت پرسیده است: «مگر می‌شود، مرگ دلخراش صد‌ها هم‌وطن و عزای میلیون‌ها ایرانی را دید و به جای همدردی و کمک، خود را به بی‌خیالی زد و خنده بازار پخش کرد؟»

 

«عصر ایران» در پایان یادداشت خود آورده است: «آیا تلویزیونی که همیشه غم از سر و رویش می‌بارد، نمی‌توانست این دو روز را به احترام زلزله زدگان، دندان روی جگر بگذارد و بی‌خیال شاد کردن ملت شود؟»

 

سایت محافظه‌کار «تابناک»  نیز با انتشار یادداشتی از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار زمین لرزه آذربایجان شرقی انتقاد کرده و نوشته سازمان مذکور در چنین قضیه‌ای «باخته» است.

 

«تابناک» این پرسش را مطرح کرده که «آیا گلایه‌های بی‌شمار هموطنانمان در چرایی پوشش اخبار منفی جهانیان و ندیدن درد و رنج هموطنان داخلی، ریشه در واقعیت‌های تلخ ندارد؟»

 

این سایت در بخش دیگری از یادداشت خود از عملکرد نهاد‌های مسئول به خصوص هلا احمر و برخی نهاد‌های دولتی انتقاد کرده و نوشته است: «کشته شدن شهروندان به چشم دولتمردان نمی‌آید.»

 

سایت «شفاف نیوز»  دیگر سایت محافظه‌کاری است که از برخی عملکرد‌ها در مدیریت بحران آذربایجان شرقی انتقاد کرده است.

 

این سایت از مقام‌های مسئول این پرسش را مطرح کرده که «برای اعلام عزای عمومی چه اتفاقی باید بیفتد؟»

 

سکوت معنادار صدا و سیما درباره حادثه آذربایجان شرقی در شرایطی ادامه دارد که حسن قدمی٬ رئیس سازمان مدیریت بحران از تخریب پنج هزار خانه روستایی خبر داده است.

 

آمار نهاد‌های مسئول درباره تعداد قربانیان٬ میزان خسارات وارده و وضعیت بازماندگان این زمین‌لرزه با گذشت بیش از یک روز از وقوع این حادثه از سوی خبرنگاران حاضر در مناطق آسیب دیده زیر سئوال است.

 

خبرنگاران حاضر در آذربایجان شرقی می‌گویند آمار قربانیان بیش از آمار رسمی است٬ برخی آسیب‌دیدگان نیاز جدی به کمک‌های اولیه دارند و شرایط آن‌ها وخیم است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *