تشکیل «کمیته‌ فیس‌بوک» در ریاست‌جمهوری

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای افزایش سرعت اینترنت گفت: در یک ماهه گذشته براساس قولی که به مجلس و مردم دادم، پهنای باند کشور 72 گیگابایت بر ثانیه است و ما در این یک ماهه با تلاش‌های همکارانمان توانسته‌ایم 20 گیگابایت بر ثانیه در ارتباط با بین‌الملل و همچنین 15 گیگابایت بر ثانیه به اینترنت داخلی اضافه کنیم. البته امیدواریم در راستای برنامه 100 روزه این رقم را به دو برابر افزایش دهیم.

 

وزیر ارتباطات

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم وی در پاسخ به این سوال که استفاده‌کنندگان از اینترنت در منازل چه تغییری را می‌توانند در سرعت اینترنت مشاهده کنند، اظهار داشت: ما پهنای باند را میان شرکت‌های خصوصی که به مردم اینترنت ارائه می‌دهند، توزیع خواهیم کرد و اولین اقدام این است که عده‌ زیادی که در سراسر کشور در نوبت هستند، با گشایشی که به وجود می‌آید می‌توانند اینترنت دریافت کنند.

واعظی ادامه داد: همچنین در خصوص سرعت اینترنت هم گشایش به وجود خواهد آمد، ولی هنوز هم این مقدار کم است و باید فرصت داده شود تا ما زیرساخت‌ها را آماده کنیم که انشاءالله تا سال آینده خبرهای بهتری به مردم داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: مردم باید در زمینه اینترنت آبونمان را بپردازند و پیامک‌هایی به مردم در رابطه با استفاده از اینترنت هوشمند ارسال می‌شود و آنها فکر می‌کنند که این خدمات مجانی است و از این خدمات استفاده می‌کنند و بر روی قبض‌های آنها می‌آید در حالی که مردم باید اگر خدمات اضافی را نمی‌خواهند، درخواست لغو آن را بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور اعضای دولت در فیس‌بوک، آیا این سایت رفع فیلتر خواهد شد، اظهار داشت: کمیته‌ای در ریاست جمهوری در ارتباط با بحثی که مطرح می‌شود، تشکیل شده و باید اجازه‌ دهیم که این کمیته تصمیم خود را بگیرد.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا این کمیته در ارتباط با رفع فیلتر از فیس‌بوک است اظهار داشت: فیلترینگ کمیته خاص خود را دارد که در قوه قضائیه فعالیت می‌کند و ارتباطی با این قضیه ندارد، اما این کمیته در رابطه با فیس‌بوک فعالیت می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیس‌بوکی را به نام بنده ایجاد کردند و چیز بدی را هم در آن ننوشته‌اند و عکس من را در آن قرار داده‌اند در حالی که من هیچ اطلاعی نداشته‌ام و قرار است در این کمیته این مسائل بررسی شود و ببینیم با این موضوع چگونه برخورد کنیم.

وی ادامه داد: دولت از این استقبال نمی‌کند که کسی برای کسی فیس‌بوک درست کند و فکر می‌کنم با توجه به اینکه اعضای دولت مقامات رسمی هستند، صحبت‌شان به عنوان موضع دولت محسوب می‌شود و باید تصمیمی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *