فعالیت هسته ای ایران با لغو تحریم ها تعطیل نمی شود

علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی در صورت لغو تحریم‌ها نیز متوقف نخواهد شد.

 

فعالیت هسته ای
آقای بروجردی این مطلب را روز جمعه (۲۹ شهریور) در واکنش به احتمال تعطیلی سایت هسته‌ای «فردو» در گفتگو با «باشگاه خبرنگاران جوان» بیان کرده است.
۲۵ شهریور نشریه آلمانی «اشپیگل» به نقل از منابع اطلاعاتی خود از تعطیلی قریب‌الوقوع سایت اتمی «فردو» به منظور هموار شدن راه لغو تحریم‌های بین‌المللی خبر داده بود.
دو روز بعد از انتشار این خبر٬ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از «بعید» بودن تعطیلی این سایت اتمی سخن به میان آورد.
روز جمعه نیز آقای بروجردی در این این زمینه گفته که «با لغو تحریم‌ها فردو تعطیل نخواهد شد.»
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرده است: «فردو یک سایت فعال هسته‌ای رسمی است و جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای براساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.»
این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران اعلام کرده که برای توافق هسته‌ای با غرب دارای «اختیارات کامل» است.
دولت حسن روحانی تلاش‌های گسترده‌ و سریعی برای حل و فصل بحران پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی آغاز کرده که این تلاش‌ها با استقبال کشور‌های غربی به خصوص آمریکا نیز مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *