ایران و آمریکا خبر پناهندگی دانایی‌فر، مرزبان ربوده‌شده، را تأیید نکردند

وزارت کشور ایران و وزارت خارجه ایالات متحده خبر پناهنده شدن جمشید دانایی‌فر، مرزبان ربوده‌شده ایرانی، به آمریکا را تأیید نکردند.

CA6D235B-12C8-4210-A3A4-871CA39584E5_w640_r1_s

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه، نهم خرداد، در مورد خبر پناهندگی این مرزبان ایرانی به آمریکا به خبرگزاری مهر گفت: «من هم این گزارش‌ها را در بعضی رسانه‌های ایرانی خواندم، اما این خبر را معتبر نمی‌دانم.»

در همین روز، روح‌الله جمعه‌ای، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور ایران، نیز در این خصوص گفت که «هیچ گزارشی مبنی بر پناهندگی دانایی‌فر وجود ندارد».

وی منبع این خبر را «غیر رسمی، ناشناس و غیر معتبر» توصیف کرد و گفت: «ما هیچ گزارش و سندی مبنی بر صحت و سقم این ادعا نداریم و منابع رسمی نیز چنین ادعایی را تائید نکرده‌اند.»

روز جمعه، نهم خرداد، برخی سایت‌ها به نقل از وب‌سایتی به نام «حقوق انسانی و اولیه بشر» نوشته بودند که جمشید دانایی‌فر روز پنج‌شنبه «با یک هواپیمای نظامی به عنوان پناهنده سیاسی وارد خاک آمریکا شده است».

جمشید دانایی‌فر گروهبانی است که همراه با چهار مرزبان دیگر در روز ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ در مرز ایران با پاکستان توسط گروه جیش‌العدل ربوده شد.

جیش‌العدل روز سوم فروردین امسال اعلام کرد که دانایی‌فر را به تلافی مرگ یکی از زندانیان اهل سنت اعدام کرده است، اما پس از آن خبرهای ضد و نقیضی در مورد زنده بودن یا نبودن او منتشر شده و سرنوشت او هم‌چنان نامعلوم مانده‌ است.

چهار مرزبان دیگر، دو ماه پس از ربوده شدن، آزاد شده و به ایران بازگشتند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود که «ما همچنان پیگیر وضعیت دانایی‌فر هستیم و دولت پاکستان را مسئول می‌دانیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *