قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه داعش

قرار است شورای امنیت سازمان ملل امشب  قطعنامه ای را علیه داعش و گروه های جهادی مشابه در عرا ق وسوریه  به رای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این قطعنامه که پیش نویس آن را بریتانیا تهیه کرده و متن نهایی آن به تایید ۱۵ عضو شورای امنیت رسیده است خواستار اتخاد تدابیری برای قطع منابع مالی و جلوگیری از پیوستن افراد خارجی به این گروه ها شده است.

 این قطعنامه همچنین خواستار خلع سلاح و انحلال فوری داعش درعراق و سوریه، جبهه النُصره در سوریه و گروه های دیگر مرتبط با القاعده شده و  دولتها، نهادها و اشخاصی هم که به گروه های جهادی کمک یا معامله کنند تهدید به تحریم شده اند.

——————

«خبر تکمیلی»

شورای امنیت سازمان ملل متحد با اجماع آرا، قطعنامه قطع تامین مالی دو گروه تروریستی داعش و النصره را تصویب کرد. 

گروه داعش که خود را دولت اسلامی می نامد، سرزمین های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده و در آن ها برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است. گروه النصره هم شاخه القاعده در سوریه است. 

مارک لیال گرانت نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت گفت که قطعنامه شورای امنیت، به معنی مخالفت مطلق با رفتارهای گروه داعش است. 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم گفت که قطعنامه جدید شورای امنیت، برای مبارزه با داعش است و تحت بند هفتم منشور ملل توصویب شده است. او ابراز امیدواری کرد که قطعنامه جدید، پایه ای برای مبارزه با تروریسم در همه کشورها باشد. 

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز خاطرنشان کرد که بیش از 12 هزار نفر هم اکنون در عملیات تروریستی شرکت می کنند. 
او گفت که قطعنامه جدید شورای امنیت، نشان دهنده وحدت جامعه جهانی برای جنگ علیه داعش النصره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *