جزئیات زمین‌خواری در دماوند به‌زودی اعلام می‌شود

نماینده عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: زمین‌خواری پراکنده‌ای که در منطقه دماوند صورت گرفته از نظر مساحت بسیار گسترده و رقم تخلفات آن نیز میلیاردی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نماینده عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: زمین‌خواری پراکنده‌ای که در منطقه دماوند صورت گرفته از نظر مساحت بسیار گسترده و رقم تخلفات آن نیز میلیاردی است.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به پیشرفت‌هایی در بررسی پرونده مبارزه با زمین‌خواری دماوند افزود: پرونده به نتایج قابل قبولی رسیده است و به‌زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معاون اول قوه قضائیه در مورد زمین‌خواری دماوند قول تفکیک داد، اظهار داشت: مستندات و گزارش‌های رسیده از دو پرونده زمین‌خواری «گردنه حیران» و «دماوند» کافی نیست، اگرچه گزارش ارائه شده حاوی نکات ارزشمندی بود که نقاط تاریک این پرونده را نشان می‌داد اما در عین حال آخرین گزارش فاقد اسنادی است که بتوان بر اساس آن، تصمیم گرفت.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات گفت: در پرونده گردنه حیران، مجوزهای موجود از مجاری قانونی صادر شده است که همین مسئله نیز روند اعلام نظر نهایی را دشوار می‌کند. در عین حال در مورد این پرونده، پیشنهادهای اجرایی قابل ملاحظه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد.
به‌گفته وی، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای آزادکردن زمین‌های تصرف شده در گردنه حیران است و آخرین جلسه ستاد نیز به بررسی و اعلام نظر اختصاص یافت و این ستاد در انتظار دریافت گزارش‌های تکمیلی از سوی دستگاه‌های نظارتی در جلسه آتی است.
یوسفیان‌ملا گفت: پیش‌تر تخریب 11 واحد در گردنه حیران انجام شد و در صورت نیاز به تخریب بیشتر از سوی ستاد و تصمیم‌گیری نهایی، تخریب‌ها بدون هیچ ملاحظه‌ و اغماضی انجام خواهد شد و کاربری اراضی به‌صورت اول آن بر خواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *