انفجار در اتوبوس گردشگران اسرائيلی در بلغارستان؛ انگشت اتهام نتانياهو به سوی ایران

انفجار در اتوبوس گردشگران اسرائيلی در بلغارستان؛ انگشت اتهام نتانياهو به سوی ایران 

 

بنیامین نتانياهو، نخست وزير اسرائيل روز چهارشنبه به فاصله اندکی پس از حادثه انفجار در اتوبوس حامل جوانان اسرائيلی در بلغارستان، ايران را متهم کرد و گفت که «همه شواهد» دلالت بر دخالت ایران در این انفجار دارد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، بنيامين نتانياهو با صدور بيانيه‌ای گفت: «تمامی شواهد دال بر دخالت ايران است که از تايلند گرفته تا هند و گرجستان و کنيا و قبرس و ديگر جاها، شهروندان اسرائيل را نشانه رفته‌اند.»

نخست وزير اسرائيل گفت: «اين يک حمله و ترور از سوی ايران است که در همه جهان گسترش یافته است… اسرائيل قدرتمندانه به ترور از سوی ايران پاسخ خواهد داد.»

به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، روز چهارشنبه و در جريان انفجار اتوبوسی در بلغارستان که حامل جوانان اسرائيلی بوده، دستکم شش تن از سرنشينان اين اتوبوس کشته شده و نزديک به ۳۲ تن هم زخمی شدند.

به گفته مقامات پليس و همچنين مقامات درمانی بلغارستان، اين حادثه در شهر بورگاس، نزديک به ۴۰۰ کيلومتری شرق سوفيا، پايتخت بلغارستان روی داده است. تصاويری که رسانه‌های اسرائيلی منتشر کرده‌اند اين اتوبوس را در حالی نشان می دهد که در نزديکی پارکينگ فرودگاه است، که گويا تازه داشته مسافران خود را منتقل می‌کرده است.

گزارش رسانه‌های اسرائيلی می‌گويد چند خودرو و ماشين ديگر در نزديکی اين اتوبوس هم پس از انفجار، دچار آتش سوزی شده‌اند. به گزارش آسوشيتد پرس، کشور بلغارستان واقع در شرق اروپا يکی از مقاصد توريستی و گردشگری برای شهروندان اسرائيل است. رسانه‌های بلغارستان گزارش کردند رييس جمهوری اين کشور هم راهی محل حادثه شده تا جزييات آن را از نزديک پيگيری کند.

هنوز گزارش رسمی و دقيقی از اين که جزييات اين حمله و انفجار چه بوده، منتشر نشده است. خبرگزاری فرانسه می گويد «رسانه‌های اسرائيلی بر اساس گزارش های ماه‌های اخير در حوادث مشابه در هند يا گرجستان يا تايلند، احتمال داده‌اند که شايد مرتبط با ايران» باشد.

وزارت خارجه اسرائيل در بيانيه‌ای گفته هواپيمای مسافران اسرائيلی ياد شده پس از ترک فرودگاه تل آويو نزديک به ساعت پنج عصر روز چهارشنبه در بلغارستان فرود آمده و نزديک به ۴۰ دقيقه پس از فرود، اين انفجار گزارش شده است. اين گزارش می‌گويد به احتمال زياد مسافران اسرائيلی سوار اتوبوس شده بودند که به هتل منتقل شوند.

«پل هيرشون»يکی از سخنگويان وزارت خارجه اسرائيل گفته است: «ما هنوز نمي‌دانيم به طور دقيق که اين حمله ترور بوده يا نه، ولی بررسی‌ها ادامه دارد.»

«گال مالکا»، يک شاهد عينی به کانال دوم شبکه تلويزيونی اسرائيل گفته اتوبوس پر از جوانان اسرائيلی بود که يک نفر سوار آن شد و بعد از چند لحظه انفجار روی داد.

به گزارش رويترز، زخمی‌های اين حادثه به بيمارستان منتقل شده و فرودگاه هم بسته شده است. پزشک بيمارستان بورگاس گفته ۲۷ زخمی آورده‌اند که جراحت چند تا از آنها خيلی جدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *