مقامات دولت یازدهم سرانجام به قتل جمشید دانایی‌فر واکنش نشان دادند

مقامات دولت یازدهم سرانجام در سومین روز پس از انتشار خبر به قتل رسیدن جمشید دانایی‌فر به دست گروه تروریستی جیش العدل نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. حسن روحانی رییس جمهور یازدهم امروز در تماسی تلفنی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان خواستار اقدام جدی و فوری برای دستگیری تروریستها و آزادی فوری سربازان ایرانی به گروگان گرفته شده گردید.

 

341309_194

 

در همین رابطه محمدجواد ظریف،وزیر امور خارجه دولت یازدهم پیش از ظهر امروز و در حاشیه نخستین جلسه هیئت دولت در سال جدید درباره خبر شهادت یکی از پنج مرزبان ایرانی توسط گروه تروریستی جیش العدل گفت:واقعا یک نگرانی عمده در دولت و دستگاه دیپلماسی، درباره وضعیت سربازان ما در پاکستان و دیپلمات ما در یمن که قبلا گروگان گرفته شده، بوده است.در این زمینه تمام تلاش ممکن را انجام داده ایم و باعث تاسف است که پاکستان نتوانسته در کشور خود امنیت کافی برقرار کند و تروریست ها توانسته اند از این خلا استفاده کنند. وی اضافه کرده است ما با پاکستان روابط خوبی داریم، هم دو کشور، هم دو دولت و هم دو ملت همواره و به صورت تاریخی روابط خوبی داشته ایم و امیدواریم این روابط بسیار خوب باعث شود به دولت پاکستان این شجاعت و جسارت را دهد که این کار را با جدیت بیشتر دنبال کند و ما تلاش خودمان را نیز در این زمینه ادامه می دهیم.

از سوی دیگر یک مقام آگاه در گفت‌وگو با ایسنا از احضار سفیر پاکستان در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی خبر داد. این اقدام در روز چهارشنبه، ۶ فروردین در ارتباط با پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده‌شده ایرانی صورت گرفته است. این مقام مطلع گفت که هدف احضار سفیر پاکستان تأکید بر پیگیری جدی ایران در این رابطه و ضرورت اقدام فوری دولت پاکستان در شناساسی و دستگیری عاملان کشته‌شدن یکی از مرزبانان و تحویل آنها به ایران بوده است.

گروه جیش‌العدل یکشنبه هفته جاری (۳ فروردین) اعلام کرد که جمشید دانایی‌فر، یکی از مرزبانان ربوده‌شده ایرانی را به تلافی اعدام علی نارویی، برادر یکی از اعضای این گروه “اعدام کرده است”.
در حالی که مقامات جمهوری اسلامی تا نزدیک به ۴۸ ساعت نسبت به تایید یا رد این خبر واکنشی نشان ندادند سرانجام روز سه‌شنبه (۵ فروردین) علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان خبر کشته شدن جمشید دانایی‌فر را تصدیق کرد و گفت، خبر کشته شدن وی “بر اساس منابع مورد وثوق بوده است.” وی تصریح کرد که این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گروه جیش‌العدل ۱۷ بهمن‌ماه سال گذشته (۱۳۹۲) پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده و به پاکستان منتقل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *