پیروزی مقتدرانه تیم والیبال ایران برابر لهستان و صعود به دور نهایی لیگ جهانی

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین حضور خود در لیگ جهانی جواز حضور در دور نهایی را کسب کرد و حالا یکی از شش تیم برتر دنیاست. این اتفاق لحظاتی پیش و بعد از درهم کوبیدن یکی از قهرمانان سابق این لیگ در ورزشگاه آزادی محقق شد. جایی که شاگردان اسلوبودان کواچ در سه ست پیاپی لهستان بزرگ را در هم کوبیدند و با نوزده امتیاز بالاتر از ایتالیای بزرگ در صدر جدول قرار گرفتند.
10394495_10152546727609553_9220084199871018141_n
به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از تابناک، تیم ملی ایران در ششمین هفته لیگ جهانی والیبال برای دومین بار میزبان لهستان بود. ملی پوشان ایران که پیش از این 16 امتیاز از دور مقدماتی اندوخته بودند، برای صعود به مرحله نهایی این مسابقات تنها به دو امتیاز دیگر نیازداشتند. آن‌ها مصمم بودند تا با یک نمایش تماشایی در خانه بار دیگر لهستان را شکست دهند و جشن نخستین صعود خود را به دور نهایی لیگ جهانی برگزار کنند. این اتفاق با برتری قاطع ۰-۳ رخ داد.
در جدول گروه A این رقابت‌ها در حال حاضر ایران و ایتالیا ۱۹ امتیازی هستند و برزیل و لهستان ۱۱ امتیازی و به این ترتیب حضور ایران در دور نهایی لیگ جهانی قطعی شده است. البته ایران به لطف پوئن شماری بهتر در حالی که در ست‌شماری مساوی با ایتالیا مساوی بودند صدر جدول را در حال حاضر در اختیار گرفتند.
حالا از میان دو تیم برزیل و لهستان در دو بازی باقی‌مانده مرحله گروهی یک تیم می‌تواند جواز حضور در دور نهایی را کسب کند. البته به نوعی سرنوشت صعود هر یک از این تیم‌ها در دستان ایران هم هست و ما با دو بازی که در هفته آینده برابر لهستان در خاک این کشور انجام خواهیم داد می‌توانیم یکی از شش تیم دور نهایی را تعیین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *