کوبانیان بخشی از مواضع داعش را تصرف کردند

کردهای کوبانی سوریه در پی درگیری‌های خونینی که ۴۹ کشته به جای گذاشت، مواضع تروریست های داعش (دولت اسلامی) در شمال این کشور را به تصرف خود درآوردند.

IMAGE635154767984054299

خبرگزاری فرانسه به‌ نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، روز پنجشنبه ۹ مرداد ضمن اعلام این خبر افزود درگیری‌هایی نیز در شرق سوریه میان یک قبیله اهل سنت با نیروهای داعش صورت گرفته است. اعضای این قبیله از این درگیری به‌عنوان «قیام» علیه جهادگران یاد کرده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است، درگیری کردها و داعش چهارشنبه ۸ مردادماه در منطقه کردنشین کوبانی (عین‌العرب)، واقع در مرز سوریه و ترکیه رخ داده و در جریان آن ۱۴ تن از شبه‌نظامیان کرد «واحد دفاع از مردم (YPG)» و ۳۵ تن از جهادگران گروه داعش کشته شدند. همچنین ده‌ها نفر از دو طرف زخمی شده‌اند.

در جریان این درگیری‌های نظامی که در استان حلب رخ داد، نیروهای کرد کوبانی موفق شدند چندین تپه را که در اشغال داعش قرار داشت آزاد کنند.

کردهای ایرانی تبار کوبانی ماههاست در سکوت خبری و عدم حمایت سازمان ها و گروه های بین المللی مشغول مقاومت و نبرد در مقابل داعش هستند.

از سوی دیگر در استان دیرالزور در شرق سوریه که بخش بزرگی از آن در اشغال داعش است، قبیله شیطت با شبه‌نظامیان داعش درگیر شد. این درگیری زمانی رخ داد که نیروهای داعش قصد داشتند سه تن از اعضای این قبیله را دستگیر کنند.

این درگیری توافق قبلی قبیله شیطت و گروه داعش را نقض کرد. طبق این توافقنامه قبیله شیطت قول داده بود در صورتی که با اعضای این قبیله برخورد خشونت‌آمیز صورت نگیرد آنها نیز با داعش درگیر نشوند.

قلمرو این قبیله اهل سنت شامل سه روستای ابو حمام، کشکیه و قرانیج است. اعضای این قبیله بر روی صفحه توئیتر خود نوشته‌اند: «شیطت علیه دولت اسلامی قیام می‌کند.»

پنج جهادگر داعش، از جمله یک بلژیکی، در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

گروه داعش پس از تصرف مناطق گسترده‌ای از خاک عراق موفق شده است رقبای خود را در استان نفت‌خیز دیرالزور بیرون براند.

داعش در مناطقی که تسخیر می‌کند قوانین شریعت اسلامی، از جمله مجازات سنگسار و قطع دست و پا را به اجرا می‌گذارد و به‌عنوان یکی از تندروترین گروه‌های اسلامگرا شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *