دلالی به کتاب های درسی هم رسید

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب های درسی نیز همانند سایر اقلام از چشم دلالان دور نمانده و برخی از آنها کتاب ها را با چند برابر قیمت پشت جلد به فروش می رسانند.
100952900475
سید احمد حسینی در گفت و گو با ایرنا بابیان اینکه پنج هزار و 400کتابفروشی امسال کار توزیع کتاب های درسی را به عهده داشتند، اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف کتابفروشی های سراسر کشور در ارتباط با گران فروشی ارایه نشده است.
وی با بیان اینکه کتابفروشی ها موظف به فروش کتاب های درسی بر اساس قیمت پشت جلد هستند، اضافه کرد: در ارتباط با دلالانی که ممکن است کتاب را به قیمت پشت جلد از کتابفروشی ها خریداری کرده و در بازار آزاد با چند برابر قیمت به فروش برسانند، نمی توانیم کنترلی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش مبنی بر وجود 12 میلیون و 500 هزار دانش آموزان در مدارس کشور، کتاب های درسی در اختیار استان ها قرار گرفته است.
مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال تحصیلی جدید هیچ گونه کمبودی در ارتباط با کتاب های درسی نداشته ایم البته ممکن است برخی دانش آموزان به دلایل مختلفی همچون سفرهای خارجی تاکنون در مدارس ثبت نام نکرده باشند.
حسینی یادآورشد: در صورت ثبت نام این افراد و بر اساس درخواست منطقه و استان ها، کتاب درسی در اختیار این دانش آموزان نیز قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه امسال 125 میلیون جلد کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی در بین دانش آموزان توزیع شده است، اظهار کرد: از این تعداد هفت میلیون جلد در شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش، پنج میلیون جلد کتاب پیش دانشگاهی، 50 میلیون جلد دوره ابتدایی و بقیه نیز در بین دانش آموزان متوسطه اول (پایه های هفتم و هشتم) و متوسطه دوم (اول، دوم و سوم دبیرستان) توزیع شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: خانواده ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی کتاب های درسی می توانند با شماره تلفن 02188827778 اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش کنند تا با آنان برخورد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *