شکنجه پسران نوجوانان کرد کوبانی توسط داعش

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه بیش از یک‌صد نوجوان پسر کرد ساکن کوبانی توسط شبه‌نظامیان داعشخبر داده است. این نوجوانان اواخر بهار هنگام بازگشت از مدرسه به خانه ربوده شدند و چهار ماه اسیر شبه‌نظامیان سنی افراطی شبکه تروریستی “دولت اسلامی” بوده‌اند.

0,,17963625_303,00
آنها گفته‌اند که شبه‌نظامیان با کابل برق کتک‌شان می‌زدند و مجبورشان می‌کردند ویدئوهای گردن زدن اسرا توسط اعضای داعش را تماشا کنند.
دیده‌بان حقوق بشر با شماری از این نوجوانان پسر در فاصله سنی ۱۴ تا ۱۶ سال گفتگو کرد‌ه است. آنها گفته‌اند که اواخر بهار شبه‌‌نظامیان افراطی حدود ۲۵۰ نوجوانان کرد را که از امتحانات مدرسه در شهر حلب به کوبانی بازمی‌گشتند، متوقف کردند.
آنها نوجوانان دختر را رها کردند و حدود ۱۵۰ پسر را به اسارات گرفتند. چهار نوجوان به دیده‌بان حقوق بشر گفته‌اند آنها در مدرسه‌ای خارج از شهر کوبانی بارها کتک خورده‌ و شکنجه شده‌اند. این نوجوانان گفته‌اند که برخی از آنها موفق به فرار و سایر نوجوانان نیز در چند مرحله آزاد شدند.
دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود در مورد وضعیت کودکان و نوجوانان سوریه در جریان ناآرامی‌های این کشور تصریح کرده است که شبه‌نظامیان گروه تروریستی “دولت اسلامی” و نیروهای امنیتی بشار اسد، کودکان و نوجوانان را به اسارت گرفته و شکنجه کرده‌اند.
“دولت اسلامی”، خطرناک‌ترین گروه تروریستی جهان
سازمان اطلاعاتی برون‌مرزی آلمان (BND) “دولت اسلامی” را خطرناک‌ترین گروه تروریستی جهان می‌داند. گرهارد شیندلر، رئیس سرویس اطلاعاتی معتقد است: «ما می‌دانیم که دولت اسلامی در حال حاضر ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان است که بهترین سازمان‌دهی و مجهزترین تسلیحات را در اختیار دارد.»
شیندلر در یک سخنرانی در همایش سازمان‌های اطلاعات و امنیتی در برلین تصریح کرد که “دولت اسلامی” بر تمامی جنبه‌های فعالیت‌های تروریستی، از حملات تروریستی کلاسیک گرفته تا عملیات‌های بزرگ و برنامه‌ریزی شده، تسلط دارد و از آنها بهره‌ می‌جوید.
شیندلر هم‌زمان افزود، آنچه که این گروه را از سایر شبکه‌های تروریستی متمایز می‌کند “خشونت ‌‌غیرانسانی بسیار شدید” این گروه در اقداماتی است که صورت می‌دهد.
فراخوان به قیام شیعیان در برابر سنی‌های افراطی
هم‌زمان با مراسم روز عاشورا، شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان خواستار قیام شیعیان در برابر سنی‌های افراطی “دولت اسلامی” با هدف شکست نهایی آنها شد.
حسن نصرالله که دوشنبه شب در مکانی در اطراف بیروت در شماری از اعضای حزب‌الله سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد که این شبه‌نظامیان سنی‌افراطی “آیند‌ه‌ای ندارند”. سخنرانی او روز سه‌شنبه در جریان مراسم عاشورا در یکی از میدان‌های مرکز بیروت در جمع هزاران تن از اعضای حزب‌الله پخش شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *