امید دهدارزاده، از اعضای حزب پان ایرانیست به زندان، شلاق و جريمه نقدي محکوم شد

طي حکم صادره از دادگاه انقلاب اهواز، امید دهدارزاده به 6ماه حبس تعليقي،75ضربه شلاق و ده ميليون ريال جزاي نقدي محکوم شد.

 

امید دهدارزاده از اعضای حزب پان ایرانیست، دیروز به شعبه سه دادگاه انقلاب اهواز فراخوانده و حکم صادره از سوی دادگاه به وی ابلاغ گردید.

دهدارزاده در بهمن ماه 1390 در منزل شخصی خود در اهواز بازداشت شده بود، در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه 3 دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی رسولی  و به اتهامات عضویت در حزب پان ایرانیست، درگیری با ماموران امنیتی، توهین به مسوولان نظام،  پخش جزوات تحریک آمیز در مناطق ملاشیه، کوت عبداله، نهضت آباد و دیوار نویسی به مناسبت فتنه ۲۵ بهمن، مورد محاکمه قرار گرفت.

طی حکم صادره از سوی این دادگاه، دهدارزاده به اتهام عضویت در حزب پان ایرانیست به تحمل شش ماه حبس تعلیقی به مدت یکسال؛ به اتهام توهین به مسولان نظام به تحمل 75 ضربه شلاق و همچنین به دلیل درگیری با ماموران امنیتی به پرداخت ده میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید. 

حکم مذکور در حالی صادر گردیده است که دهدار زاده، بهمن ماه سال گذشته با حضور افرادی ناشناس در منزل شخصی خویش روبرو شد. این افراد طی فشار برای به همراه بردن دهدارزاده ضمن اینکه هیچ حکم بازداشتی در دست نداشتند، به ضرب و شتم وی در حضور همسر و فرزند خردسالش پرداختند و دهدار زاده به دفاع از خود با ایشان درگیر شد. 

امید دهدارزاده در زمان بازداشت با شکنجه شدید روبرو بوده که به شکسته شدن یکی از انگشتان و یکی از دندان ها منجر شد و به هنگام آزادی به دلیل آسیب دیدگی پا به سختی گام بر می داشت.

وی اکنون با وثیقه 60 میلیون تومانی در بیرون از زندان به سر می برد. 

 پيوند دائمي به اين نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *