امید دهدارزاده در آستانه سالروز انتخابات 88 بازداشت شد

امید دهدارزاده در آستانه سالروز انتخابات 88 بازداشت شد

 

اطلاعات سپاه اهواز: «اميد دهدار زاده تا 26 خرداد در اطلاعات سپاه مي ماند».


اميد دهدار زاده فعال پان ايرانيست ظهر روز گذشته طي يک تماس تلفني به اطلاعات سپاه اهواز احضار شد و تاکنون در بازداشت به سر مي برد.
دليل بازداشت وي فرا رسيدن سالروز انتخابات مناقشه برانگيز 1388 و وقايع پس از آن مي باشد. ماموران امنيتي به خانواده اين فعال سياسي اعلام کردند که طبق دستورات ابلاغ شده از سوي مقامات بالاتر، امید دهدارزاده بايد تا 26 خرداد در بازداشت بماند و پس از آن آزاد ميشود.
دهدارزاده پيش تر در بهمن ماه سال 1388 پس از درگذشت ابراهيم ميراني، مسول تشکيلات حزب پان ايرانيست در خوزستان، به ستاد خبري اداره اطلاعات احضار و بازجويي شده بود. وي يکبار ديگر در 20خردادماه 1389 به اداره اطلاعات احضار شد و يک روز را در بازداشت به سر برد.
اميد دهدار زاده آخرين بار در بهمن ماه سال گذشته توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل مسکوني خود در اهواز بازداشت شد و پس از يک هفته با قيد وثيقه 60 ميليون توماني آزاد گرديد.

دادگاه انقلاب اهواز در اردي بهشت ماه سال جاري دهدارزاده را به اتهام عضویت در حزب پان ایرانیست، درگیری با ماموران امنیتی، توهین به مسوولان نظام، پخش جزوات تحریک آمیز در مناطق ملاشیه، کوت عبداله، نهضت آباد و دیوار نویسی به مناسبت فتنه ۲۵ بهمن، به ۶ماه حبس تعلیقی، ۷۵ضربه شلاق و ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *